Korábban több okból is valószínűtlennek tűnt, hogy a Red Bull a Hondával kössön motorszállítói szerződést 2016-tól. Egyrészt a győzelmekhez szokott Milton Keynes-i istálló mindenképpen versenyképes hajtásláncot akart kapni, és a japánoké egyelőre nem tekinthető annak, másrészt a Honda vezetői az idén számtalanszor kijelentették, hogy nincsenek felkészülve egy második csapat ellátására.
Pedig ez felgyorsíthatná a fejlesztéseiket, hiszen több kilométert tehetnének meg a pályán, a McLaren azonban a gyári partnerükként ragaszkodott hozzá, hogy a Honda kizárólag rájuk koncentráljon. És azt mindenképpen el akarnák kerülni, hogy egy potenciálisan erősebb rivális ellen kelljen harcolniuk ugyanolyan motorral.
Az általában jól értesült Auto Motor und Sport most mégis azt írja,
a Red Bull-Honda együttműködés lépett elő a legvalószínűbb forgatókönyvvé.
Szerintük ugyanis a Honda csak az első évében garantált kizárólagosságot a McLarennek, Bernie Ecclestone-nak viszont azt ígérték, hogy a második szezonjuktól, azaz 2016-tól kezdve szükség esetén ellátnak egy második csapatot is.
Márpedig a Red Bull kényszerhelyzetbe került, miután a Renault-val reménytelenül megromlott a viszonya, a Mercedes nem volt hajlandó felvenni őket a partnerei közé, a Ferrari pedig végül attól is elzárkózott, hogy egy évvel korábbi fejlesztésű hajtásláncot szállítson nekik.
Ecclestone ráadásul közbenjárt az FIA-nál és a rivális gyártóknál a Honda (illetve a Renault) érdekében,
hogy az eredeti tervekkel ellentétben jövőre se csökkenjen a fejlesztési zsetonok száma, és a szezon közben ne legyenek befagyasztva a motorok. A szívességért cserébe is elvárja, hogy a Honda kisegítse a Red Bullt a szorult helyzetből.
Noha a McLaren főnöke, Ron Dennis továbbra is tiltakozik a Red Bull-Honda partnerség ellen, azzal próbálják megnyugtatni, hogy
ez csak ideiglenes megoldás lenne, amíg a Milton Keynes-i alakulat nem talál magának egy gyári partnert.
A dízelbotrány ugyan a háttérbe szorította a sportprogramot a VW-csoporton belül, de az Auto Motor und Sport szerint továbbra is elképzelhető, hogy valamelyik márkájukkal beszállnak a Forma-1-be 2018-tól, vagy akár 2017-től – különösen, ha a Red Bull hajlandó kivenni a részét a fejlesztések finanszírozásából.
Ami a Hondával kötött szerződést illeti, a csapatot irányító Christian Horner az USA Nagydíj péntek délelőtti szabadedzése közben nem erősítette meg, de nem is cáfolta az értesülést. "Nos, 25 százalék esély van rá" - jegyezte meg a Sky Sportsnak arra utalva, hogy négy motorgyártó szerepel az F1-ben. Ez ugyanakkor azt is jelenti, hogy Horner nem zárta ki a Hondát a Red Bull lehetséges partnerei közül.
A Toro Rosso esetében továbbra is az a legvalószínűbb, hogy a Ferrari 2015-ös hajtásláncát kapja meg jövőre.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!