Kezdettől fogva valószínűsíthető volt, hogy az FIA főként az alkupozíciója erősítése érdekében vetette fel az alternatív motorformula bevezetésének ötletét, de a szövetség elnöke, Jean Todt most a maradék kétségeket is eloszlatta e felől.
Tendert írnának ki egy leegyszerűsített KERS-szel szerelt, az elképzeléseik szerint az ügyfeleknek évente 6-7 millió dollárba kerülő turbómotor szállítására, ez azonban a jelenlegi motorgyártóknak nem tetszik. Ők egyrészt a közúti autóipar szempontjából relevánsabb downsize-olt hibrideket szeretnék promótálni az F1-es programjukon keresztül, másrészt ezeket jelenleg kb. 20 millió dollárért adják el a csapataiknak. Todt célzott rá, hogy ha hajlandóak leszállítani az árat évi 12 millióra, az FIA eláll az alternatív motorformula bevezetésétől.
„Szerintem a 12 millió is nagy, de már elfogadható összeg" – mondta. „Nem követem a gyártók költségvetését, ennyi pénzt azonban az ügyfelek részéről is elfogadhatónak tartanék."
A Ferrari nemrég megvétózta a hajtásláncokra vonatkozó költségplafon bevezetését. Az egyenmotor ötletéről megoszlanak a vélemények, de a Red Bullnál és a Force Indiánál úgy vélik, szükség van rá, hogy a Forma-1 ne legyen túlságosan kiszolgáltatva az autógyártóknak. Ezt nem tagadják a Mercedesnél sem.
„Szerintem teljesen rendjén való, hogy az FIA az ár csökkentésére próbálja rávenni a gyártókat, mert minél kevesebbe kerülnek a motorok, annál könnyebb kis csapatokkal feltölteni a mezőnyt" – mondta a német cég sportprogramját irányító Toto Wolff. „Megértem a helyzetüket, másfelől viszont mi, a gyártók betartottuk a szabályokat, és kifejlesztettük hozzájuk a motorokat, amelyeket üzleti alapon próbálunk értékesíteni."
Wolff hozzátette, hogy „az F1 érdekében" le kell ülni egyezkedni az FIA-vel, de hangsúlyozta, hogy az „üzleti realitásoktól" nem lehet elszakadni. „A partnereink a lehető legütőképesebb motort szeretnék, márpedig ehhez nekünk nagyon jelentős összegeket kell költenünk a fejlesztésükre, hiszen kiélezett a küzdelem" – mutatott rá.
A Red Bullt irányító Christian Horner szerint független beszállítóra azért is szükség van, mert nincs olyan szabály, amely megszabná a gyártóknak akár az eladási árat, akár azt, hogy hány csapatot kell ellátniuk motorokkal. „Ha máshonnan nem lehet hajtásláncot szerezni, versenyezni sem lehet" – mondta. „Éppen ezért fontos, hogy legyen egy ütőképes, gazdaságos motor, és ha ez nem lehet a jelenlegi, akkor egy másiknak kell lennie."
„Jean Todt nagyon komolyan vette a helyzetet, és egyértelművé tette az elképzeléseit."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!