Májusban került a Stratégiai Munkacsoport napirendjére, hogy 2017-től radikálisan új technikai szabályokat vezessenek be az F1-ben a világbajnokság népszerűségének növelése érdekében. A Ferrari már júniusban az előírások véglegesítését sürgette, augusztusban pedig többen már azt is valószínűsítették, hogy csak 2018-ban jöhet el az új formula ideje. Közben ráadásul a tankolások visszatérését is elvetették.
A Mercedes a munkacsoport legutóbbi ülésére tanulmányt készített, amelyben kifejtik aggodalmaikat a tervezett új szabályokkal kapcsolatban, így várhatóan további tárgyalásokra lesz szükség. „Nem vagyunk elégedettek” – erősítette meg Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója a Motorsport.com-nak. „Néhány csapatnak saját érdekei vannak, és azt gondolják, megéri kockáztatni. Ez viszont nem szerencsejáték. Értelmes hozzáállást várunk a jövőbeli teendőkhöz, és biztosan tudnunk kell, hogy a gumiszállító meg tud birkózni az aerodinamikai szabályokkal.”
Az osztrák úgy véli, egyes csapatok lehetőséget látnak a helyzetben az Ezüstnyilak legyőzésére, de nem akarja, hogy a technikai szabályokból politikai ügy legyen. Paddy Lowe, a Mercedes technikai ügyekért felelős csapatfőnöke szerint a Pirelli gumijai jelenleg „aerodinamikai szempontból korábban nem kaptak ilyen terhelést. A közvélekedés az, hogy minden korábbinál kisebb a leszorítóerőnk, de ez nem így van. Most van a legtöbb, legalábbis nagyon közel vagyunk a legtöbbhöz, ami valaha volt.”
Wolff ezért attól tart, hogy a még gyorsabb autók által kifejtett terheléssel a Pirelli már nem tudna megbirkózni: „A Stratégiai Munkacsoportban elhangzott, hogy körönként öt másodperccel gyorsabb autókat akarnak. Ha 20 másodpercet szeretnének, azt mondanánk, hogy ez lehetetlen. Lehet, hogy körönként öt másodperc sem lehetséges, mert a Pirelli sem csodatévő, a gumik technológiája ott tart, ahol tart.”
A Mercedes-Benz Motorsport első embere kijelentette, a Stratégiai Munkacsoport öt másodperces gyorsulást vár, de ez nem kötelező előírás. „Ha figyelembe vesszük a szezon során normális aerodinamikai- és motorfejlesztéseket, 1,5-2 másodperces gyorsulás várható az aeróból, és nem öt.” Wolff szerint viszont nem lehet makacsul erőltetni a szabályokat, ha a gumiszállító nem tudja tartani a lépést. Leszögezte, ha az autók biztonságáról van szó, nem hajlandók kockáztatni.
Ezzel egyidőben az F1 Racing magazin grafikákat közölt a 2017-es autók várható megjelenéséről. A korábban a zárt pilótafülkéjű tanulmányautókat megrajzoló holland grafikus a Red Bull és az FIA/Pirelli által benyújtott javaslatok alapján is átalakította az idei Mercedest, és a kész látványterveket honlapján is megjelentette. Kérdés viszont, hogy láthatunk-e ilyen autókat 2017-ben, ha még mindig alapvető kérdésekről vitatkoznak a csapatok.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!