Ferrari team principal French Jean Todt sits in the pit perch during the third practice session at the Shanghai International Circuit, Shanghai, China, 06 October 2007. The Chinese Formula One Grand Prix will take place ín Shangahi on 07 October 2007. Photo: GERO BRELOER
Vágólapra másolva!
Szomorú, hogy az olaszok megvétózták a motorok árának maximalizálására tett javaslatot; szerinte korrekt volt a 12 millió fontos ajánlat.
Csalódottságát fejezte ki Jean Todt FIA-elnök amiatt, hogy a Ferrari ellenállása következtében nem maximalizálhatják a gyártók által más csapatoknak szolgáltatott motorok árát. A maranellóiak az üzletpolitikára hivatkoztak, amikor megvédték azon döntésüket, hogy megvétózták a javaslatot, de a Nemzetközi Automobil Szövetség vezetője a Mexikói Nagydíj helyszínén
kijelentette, hogy szerinte korrekt tervezetet dolgoztak ki.
"Csalódást okozott, hogy a Ferrari élt a vétójogával" - közölte Todt, ami azért pikáns, mert korábban pont a maranellóiakat vezette nagy diadalokhoz. "Úgy vélem, a javasolt maximális árral a gyártók nem adnák el veszteségesen a motorokat. Nem is lenne tisztességes arra kérni őket, hogy pénzt veszítsenek egy szolgáltatással. A 6-8 millió fontos ár nem lett volna jó, de érzésem szerint 12 millió font esetén lett volna mozgásterük. Ez szerintem az ügyfelek számára is elfogadható lett volna."
"Mindazonáltal nem én felelek a gyártók költségvetéséért."
Most az a célja, hogy 2017-től ügyfélmotorok is elérhetővé váljanak a kisebb, szerényebb költségvetésű istállók számára. Reméli, hogy ennek megvalósítása már nem fog akadályba ütközni.
"Ha a csapatok ezt akarják, és örülnének neki, akkor előterjesztjük a javaslatot a Stratégiai Munkacsoport következő ülésén, ahol bízom benne, hogy mindenki rábólint" - mondta Todt. "A vétójog olyan, mint a pisztoly – csak óvatosan szabad használni."
"Örömmel vitába szállok a Ferrarival (ha az ügyfélmotorok tervét is megvétózzák), hogy ez a javaslat nem ütközik az érdekeikkel. Muszáj a kisebb csapatok érdekeire is figyelni."
A Red Bullnak is segítenek
Míg a kisebb istállóknak az anyagiak terén okoznak nehézséget a motorok, addig a Red Bull egészen más cipőben jár: a Mercedes és a Ferrari is fél odaadni nekik a legerősebb motorját, nehogy az egyébként szokás szerint kiváló kasztnit kihasználva előnybe kerüljenek saját gyári csapatukkal szemben. A McLaren blokkolja a kapcsotot a Hondával is, így a Red Bull a Renault-val történt szakítás után egyelőre motor nélkül várja a 2016-os szezont.
Todt szerint az FIA lehetőségei korlátozottak a támogatásban, de igyekszik segíteni.
Bosszantó azt látni, hogy a Red Bull és a Toro Rosso mennyit szenved azért, hogy legyen motorja."
"Ugyanakkor nem akarok ítélkezni, mert valószínűleg mindennek megvan az oka" - mondta. "Próbálunk segíteni nekik, amennyire lehet."
A Toro Rosso valószínűleg a Ferrarival fog megegyezni; az istállót vezető Franz Tost nemrég azt mondta, két héten belül várható hivatalos bejelentés.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!