Elvesztette a Brazil Nagydíjon megszerzett 8. helyét Felipe Massa. A Williams versenyzőjét azért diszkvalifikálták a futam után, mert a jobb hátsó gumijának futófelülete a rajt előtt 137 Celsius fokos volt, holott a Pirelli maximum 110 fokot engedélyezett. Ennek következtében Romain Grosjean előreléphetett a 8. helyre, Max Verstappen lett a 9., és a szintén megbüntetett Pastor Maldonado ért oda az utolsó pontszerző helyre.
Massa a leintés után a BBC-nek azt mondta: „Nem éreztem semmi rosszat. A versenyem katasztrófa volt, ahogy az egész hétvége is. Még azt sem tudom, hogy ennek mi az oka.” A brazil így is körhátrányban végzett hazai versenyén, és alaposan lemaradt csapattársától, Valtteri Bottastól. Bottast ugyanakkor szintén lekörözte a futamot megnyerő Nico Rosberg, ráadásul a Ferrari lassabb versenyzője, a 4. helyezett Kimi Räikkönen mögött is majdnem 32 másodperc hátrányt szedett össze.
„A rajt volt a legizgalmasabb része a versenynek, mert nyertem néhány helyet. Azután csak óvnom kellett a gumikat, és működésre bírni a kétkiállásos stratégiát. Nem volt elég a tempónk, ennek meg kell találnunk az okát, és javulnunk Abu-Dzabira” – nyilatkozta Bottas, aki gratulált csapatának a 3. hely megszerzéséhez a konstruktőri világbajnokságban, és köszönetet mondott a Mercedesnek is az erőforrásért. „Ugyanakkor nyerni akarunk, szóval jövőre folytatnunk kell az előre lépést.”
Rob Smedley, a grove-i istálló vezető versenymérnöke elmondta, két független szenzorral is mérik a futófelület hőmérsékletet, az egyik a gumimelegítő paplanban van. Smedley leszögezte, hogy a saját adataik szerint végig a megengedett 110 fokos hőmérséklet alatt volt az érték. „104 fok volt, amikor utoljára ki tudtuk olvasni, mielőtt elpakoltuk a felszerelésünket a rajtrácsról” – nyilatkozta.
„A következő független mérésünk az autóról származik. Ez azt mutatja, hogy Massa autóján a jobb hátsó gumi hőmérséklete 107 fok volt. Szóval van két egymástól különböző szenzorunk, mindkettő alapján megfeleltünk az előírásoknak, és ezt adatokkal is alá tudjuk támasztani.” Smedley szerint a gumimelegítő paplanba szerelt szenzorokat a Mercedes monzai problémája óta a Pirelli is hitelesítette, ráadásul a biztonság kedvéért egy ugyanolyan infravörös hőmérővel is végeznek szúrópróbaszerű méréseket, mint amilyet az FIA használ.
Smedley elmondta, kritikus jelentőségű számukra, hogy megértsék, az FIA miért mért más értéket, mint ők. „Fogalmunk sincs, ezért is jeleztük fellebbezési szándékunkat. Tőlük sem kaptunk magyarázatot. Annyit mondtak, hogy az FIA mérése számít hitelesnek. A másik három adatnak nincs jelentősége” – nyilatkozta a brit mérnök.
A Williams mérnöki gárdáját vezető szakember rámutatott arra is, hogy ha tényleg 27 Celsius fokkal túllépték volna a megengedett hőmérsékletet, attól a keréknyomásnak is legalább 3 psi-vel nőnie kellett volna, ezt azonban Massa autóján nem tapasztalták. Az FIA is 20,6 psi-t mért, ami csupán 0,1-gyel nagyobb a szabályokban rögzített minimális értéknél.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!