Mexikó után Brazíliában is Nico Rosberg került ki győztesen a Mercedes házi versenyéből, miután a rajttól vezetve maga mögött tudta tartani a világbajnok Lewis Hamiltont, aki csupán a kerékcserék idején vette át egy-egy körre az első helyet. Hamilton a futamon gyorsabbnak érezte magát csapattársánál, de Rosberg leszögezte, hogy csak az előre megbeszélt taktikát követve óvta az abroncsait, amikor a brit pilóta megközelítette őt.
„Csak kezeltem a helyzetet” – cáfolta a Sky Sportsnak, hogy gondja lett volna az autójával. „Akkoriban két bokszkiállást terveztünk, és ahogy láthatták, Lewis néhány kör alatt elkoptatta a gumijait a vezetési stílusával. Teljesen kizárt volt, hogy a két kiállásos taktikának még csak a közelébe is kerülhet. Ez kényszerített minket arra, hogy háromszor cseréljünk kereket, mert nem maradt tartalék az abroncsaiban – jelentette ki a győztes.
Két héttel ezelőtt, Mexikóban pont Hamilton célozgatott arra, hogy feleslegesen hívták be a bokszba, mert szerinte az élen haladó Rosberg gumijai elkoptak.. A Mercedes akkor biztonsági okokra hivatkozott, de Hamilton ezt nem igazán akarta elhinni. A Brazil Nagydíj során is arról érdeklődött, hogy nem válthat-e taktikát, mert a pályán képtelen volt megelőzni Rosberget, de a mérnöke azt felelte, az egyetlen lehetősége az etap meghosszabbítása lett volna.
„A csapat döntésére kell támaszkodnunk” – jelentette ki Hamilton a futam után. „Bármilyen lehetőség érdekelt. Jó lett volna valami mást kipróbálni. Rengeteg szimulációt végzünk, azokból választunk ki két taktikát, amelyekhez aztán tartjuk magunkat” – magyarázta, de végül elismerte: „Szerintem jó stratégiát követtünk. Imádom ezt a pályát, nagyszerű, csak nagyon nehéz előzni rajta.”
Hamilton nagy fölényben versenyzett az egész szezon során, de már másodszor veszít Rosberggel szemben, amióta az USA Nagydíjon bebiztosította harmadik világbajnoki címét. „Nyomtam, mint az őrült, semmi sem maradt bennem” – mondta. „Szingapúr óta változott valami az autón, változtatott az erőviszonyokon, rá kell jönnöm, hogy mi az” – magyarázta Hamilton, aki utána két futamot azért nyert még.
„Végül is most nem végeztem jól a munkámat az időmérőn, és ha már így alakult, ezen a pályán tehetetlen az ember. Nico fantasztikusan vezetett, nem követett el hibát. Ugyanúgy vágytam a győzelemre most, mint az idén bármikor. Minden tőlem telhetőt megtettem, és maximálisan kihasználtam a képességeimet. Nico remekül szerepelt, most tovább kell lépnem.”
Miközben a két versenyző csak egymással van elfoglalva, a Mercedes vezetése Sebastian Vettelt tartotta szemmel. „A három bokszkiállást a Ferrari kényszerítette ki” – jelentette ki Paddy Lowe, a Mercedes technikai ügyekért felelős csapatfőnöke a Sky Sportsnak. „Nem választhattunk mást Lewis és Nico számára, mert nem lett volna helyes” – közölte, és hozzátette, Hamilton a világbajnoki cím bebiztosítása után sem kényelmesedett el. „Nem, egyáltalán nem. Ezt a versenyt is nagyon meg akarta nyerni.”
Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója leszögezte: nem merült fel bennük, hogy Hamiltonnak megadják az önálló taktika kiválasztásának lehetőségét. „Ha elkezdjük szétválasztani a versenyzők stratégiáit, az viszályhoz vezet a csapaton belül, és nagy bajt okozhat” – mondta. „Ha ezen a versenyen dőlt volna el a világbajnoki cím sorsa a versenyzőink között, akkor talán a kezükbe adhattuk volna a döntést arról, hogy kétszer vagy háromszor akarnak kiállni a bokszba.”
Wolff megjegyezte azt is, hogy Hamilton rosszul járt volna, ha átállították volna három kerékcserére, amikor kérte, mert a számítások szerint ezzel vesztett volna tíz másodpercet az akkor tervezett két kiálláshoz képest.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!