Sebastian Vettelnek Mexikóban zűrzavaros versenye volt: a rajt után kétszer is összekoccant Daniel Ricciardóval, amitől jobb hátsó defektet kapott, majd hiába tornázta fel magát, a 7-es kanyarban kipördült, végül ugyanott elfékezte magát, és a gumifalba csapódva kiesett. Habár a verseny közben és közvetlenül utána még Ricciardót hibáztatta az ütközésért, a felvételeket visszanézve változtatott a véleményén.
„Megnéztem az esetet. Először szörnyen mérges voltam, mert a defekt miatt elbuktam a versenyt. Most azonban már úgy látom, helyes volt, hogy senkit nem büntettek meg" – mondta. „Danielnek tényleg nem volt hová mennie, bár az is igaz, hogy egy nem igazi résbe szúrt be; egy ilyen helyzetet nehéz megítélni."
„A legutolsó pillanatban láttam meg, hogy ott van. Megpróbáltam szélesebbre venni a kanyart, de addigra késő volt, ráadásul túl gyorsan ment ahhoz az ívhez, amelyet választott. Összeértünk, ilyesmiért azonban nem szabad büntetést adni. Nem hibáztatom, csak nagy kár, hogy így alakult."
A Mexikói Nagydíj sportfelügyelői – akiket versenyzői tanácsadóként ezúttal Mark Blundell segített – úgy ítélték, „egyik pilóta sem volt felelős teljes egészében vagy a másiknál jobban az ütközésért." Bár ez a futam után kevésbé kapott nyilvánosságot, Vettel ellen vizsgálatot indítottak azért is, mert az 1. körben a bokszba tartva levágta a 13-as kanyart. Végül megállapították, hogy az ütközés során kapott defekt miatt ott le is szakadt az autójáról a gumi, ezért nem tudott elfordulni rendesen, a pályaelhagyása tehát nem volt szándékos.
A Ferrari kilenc év óta a legrosszabb versenyhétvégéjét zárta Mexikóban, legutóbb ugyanis a 2006-os Ausztrál Nagydíjon fordul elő, hogy mindkét autójuk kiesett. „Az idén már a sikerült elérnünk az eget, most padlót fogtunk" – mondta a csapat főnöke, Maurizio Arrivabene. „Ez a verseny szerénységre tanított minket, és a leckét arra kell felhasználnunk, hogy a csapat még jobban összekovácsolódjon, megerősödjünk."
„Nem hibáztatunk senkit: egy csapat vagyunk, együtt nyerünk, együtt veszítünk. Sajnálom az eredményt, mert a tempónk kifejezetten erős volt, de ilyen a versenyzés. Mindenkinek lehet rossz napja."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!