Vasárnap minden rosszra fordult a Ferrari háza táján, ami egy versenyen elképzelhető: Kimi Räikkönen csak a mezőny végéről rajtolhatott, majd Oroszország után Mexikóban is összeütközött Valtteri Bottasszal, Sebastian Vettel pedig rögtön az első kanyarban defektet kapott, miután rácsukta az ajtót Daniel Ricciardóra. Vettel később egy újabb vezetői hibát vétett, és megpördült, majd kicsúszott, és a gumifalban kötött ki. A Ferrari a 2006-os Ausztrál GP óta először nullázott.
Vettelt és Räikkönent sem büntették meg a balesetek miatt, de a német pilóta ettől még bosszús volt a történtek miatt. Már a rádión is azt kérdezte, „hova a pokolba akart” Ricciardo menni, és a futam után is kitartott amellett, hogy nem ő volt a hibás az ütközésükért. „Nem igazán volt mellettem, az utolsó pillanatban láttam meg, akkor hagytam neki helyet, de már késő volt” – mondta a Sky Sportsnak. „Az ilyenek előfordulnak, nem szándékosan tette, úgyhogy nem hibáztatom.”
„Rosszul rajtoltam, de az ilyen előfordul a versenyzésben” – nyilatkozta már a BBC-nek. „A verseny ekkor nagyjából már el is veszett, megpróbáltam felzárkózni, de a két későbbi hiba nem segített. Az utolsó az én mulasztásom volt, nem is vagyok büszke rá. A tempó tekintetében nagyon közel álltunk a Mercedeshez, mostanában a legközelebb. Nagyon erőltettük” – foglalta össze a német pilóta, aki a 2010-es Török Nagydíj óta először törte össze az autóját a versenyen annyira, hogy ki is esett.
A négyszeres bajnok láthatóan ritmust vesztett a futam során, de a Sky Sportsnak cáfolta, hogy gondja lett volna a fékekkel, és igennel felelt, amikor arról kérdezték, az autóját jónak érezte-e. Ez nem meglepő, hiszen nem sokkal a balesete előtt – újabb gumikkal ugyan – nagyjából tartani tudta az őt leköröző Mercedesek tempóját, és csak mérnöke utasítására volt hajlandó elengedni Lewis Hamiltont, akinél szerinte gyorsabb volt a pályán.
A finn pilóta az utolsó helyről rajtolva egy ponton még a 3. helyre is esélyesnek látszott, de nem sokkal később, a 21. körben ismét összeakadt az őt támadó Valtteri Bottasszal. A Williams versenyzője kívülről támadta a Ferrari pilótáját, Bottas viszont belső ívre tudott kerülni a következő, szűk jobbosnál, és nem volt hajlandó elvenni lábát a gázról. A sportfelügyelők csak figyelmeztették a viaskodó feleket, de Räikkönen biztos volt abban, hogy Bottas törlesztett az oroszországi ütközésért.
„Nem Austin miatt, inkább az eggyel korábbi versenyért” – felelte a Sky Sports riporterének mosolyogva, amikor arról kérdezték, hogy Bottas visszaadta-e a kölcsönt neki. „Összeértünk, elvesztettem az egyik kerekemet, és véget ért a versenyem. Ilyen az élet” – idézte a BBC. „Ez a versenyzés része. Nem láttam még a felvételeket, de a végeredmény nem ideális számomra” – tette hozzá a balesetről. „Elég vacak hétvégénk volt, de így is erős csapat vagyunk.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!