Niki Lauda távozásáról pletykáltak Brazíliában és Abu-Dzabiban, miután a korábbi háromszoros világbajnok állítólag támogatta, hogy a Mercedes motort szállítson a Red Bullnak, Toto Wolff viszont ellenezte, és meggyőzte az igazgatótanácsot is, hogy álljanak el a megállapodástól, amelyre pedig Lauda korábban már áldását adta. A két osztrák a hétvégén egy látványos akcióval demonstrálta, hogy szó sincs szakításról: kéz a kézben sétáltak végig a paddockon.
Ennél fontosabb, hogy a Daimler első embere, Dieter Zetsche is kizárta Lauda távozását. „Teljesen normális, hogy néha eltérő kiinduló pontokból is közös nevezőre lehet jutni” – mondta a német Sky-nak. „Az együttműködés jövője egyszer sem kérdőjeleződött meg, ez teljesen nyilvánvaló” – közölte az F1-es programot aktívan támogató ügyvezető. „Jobb csapatot elképzelni sem tudnék a mostaninál.”
A menedzsment egységére szükség is lehet, mert Wolff a szezonzáró után figyelmeztette Nico Rosberget és elsősorban Lewis Hamiltont, hogy a folyamatos békétlenkedésük miatt az egyiküket le is cserélhetik. A szezon során Hamiltonnak jutott nagyobb rész a sikerből, de még Rosbergnél is hevesebben kritizált és morgolódott, amikor hátrányba került. Meggyőződése, hogy Szingapúr óta az autó beállításai a csapattársának kedveznek.
„Megnevezhetném a konkrét okot, de nem teszem” – jelentette ki az Autosportnak. „Maradjunk annyiban, hogy a beállítások alaposan megváltoztak. A versenytempóm elég jó szokott lenni, de összességében úgy vélem, fél másodpercet vesztettem körönként. Ki kell találnom, hogyan hozzam vissza az autót abba a tartományba, ahol jobban ki tudom aknázni a lehetőségeit. A szezon elejétől Szingapúrig fenomenális volt.”
„A beállítás remek volt, nagyon feküdt nekem. A csapat aztán úgy érezte, változtatni kell, és azóta nem az igazi. Már nincs a komfortzónámban, Nico stílusának viszont kicsit jobban megfelel” – magyarázta a brit. „Nem reménykednem kell, hogy megjavul magától, megpróbálok tenni érte. Ezeken az autókon számos eszköz van rá, ki lehet választani közülük a megfelelőt, csak erre nincs mindig idő. Az ember néha beletalál, néha nem.”
Hamilton a téli szünet első heteit Angliában tölti a csapat főhadiszállásán, de utána a mezőny többi tagjához hasonlóan szabadságra megy. „Néha szünetet és egy lépés távolságot kell tartani, mert egész éven a versenyzésen pörgünk. Nem az a lényeg, hogy hány napot ülök a gyárban, hanem az, hogy megértjük-e az adatokat. Sok múlik a mérnökökkel való kommunikáción és a munkamódszereken is.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!