Nem siette el a Renault korábbi gyári istállójuk, a legutóbb Lotus néven ismert csapat visszavásárlását. Már 2015 tavaszán felmerült, hogy visszavennék az enstone-i gárdát, és gyári támogatással működtetnék tovább, de csak a szezon végén dőlt el végleg, hogy a franciák elkötelezték magukat az F1 mellett, és megszerzik az irányítást a közben látványosan elszegényedett, és tartozásokat görgető cég felett.
Kívülről nehezen lehetett elképzelni, mi tart hónapokig egy ilyen tranzakción, de közben tudni lehetett, hogy a Renault és Bernie Ecclestone is egyeztet a pénzügyi feltételekről, és a Motorsport.com szakírója, Adam Cooper azt is kiderítette, hogy igen bonyolult út vezetett ahhoz, hogy a korábbi tulajdonos. Genii Capital, és leányvállalata, a Gravity Motorsports végül átadja a csapat 90%-át, mindössze 1 angol fontért a Renault egyik cégének, a Grigny (UK) Ltd-nek.
Az ügylet részeként a Genii 6.744.444 részvényt megvásárolt a Whiterock Alliance Ltd nevű cégtől, majd hozzáadta a saját 60.700.000 részvényét, és az együttes részesedésük 90%-át értékesítették a Renault Developpement Industriel et Commercial (RDIC) tulajdonában lévő Grigny (UK) Ltd-nek. Az ár mindössze 1 angol font volt, viszont az új többségi tulajdonos átvállalt nem kevesebb, mint 98,2 millió font (!) tartozást. Ez egy középcsapat becsült éves költségvetésének csaknem kétharmada.
Az enstone-i istálló így visszakerült az 1977-ben alapított Grigny-hez, amit 1977-ben hoztak létre, majd 1979 és 2000 márciusa között az ismerősebben csengő Benetton (UK) Ltd néven futott. Amikor 2000-ben a Renault először megvette az enstone-i csapatot, ismét előkerült a Grigny neve, majd a Genii-nek történő értékesítéskor a céget nem adták el, hanem F1-es KERS és energia-visszanyerő rendszerek értékesítéséhez használták.
A Renault F1-es léptékekkel mérve áron alul jutott hozzá egy infrastrukturális szempontból jó állapotban lévő középcsapat irányításához. A korábbi tulajdonos, Genii mindent megtett annak érdekében, hogy megszabaduljon a felhalmozott, számukra jelentős összegű tartozástól. A Renault csapata így tiszta lappal indul, a korábbinál kétszer nagyobb költségvetéssel, több bevételi forrással, és sokkal tágabb mozgástérrel a karosszéria és az erőforrás összehangolása szempontjából.
Az elmúlt években ennél jobb üzletet csak Ross Brawn és társai kötöttek, miután 2009-ben 1 euróért megvették a Honda csapatát, és még 100 millió eurót is kaptak a gyártól ahhoz, hogy immáron a csapatfőnök neve alatt, Mercedes motorokkal megnyerjék a világbajnokságot, majd busás haszonnal eladják a céget a Daimlernek. A Brackley-ben működő istállót azóta ismét bajnoki címeket szerző csapattá fejlődött, autóik tavaly és az idén is megállíthatatlannak bizonyultak.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!