Miután az alternatív, olcsóbb motorok ötletét az F1 Commission novemberi ülésén leszavazták, arra kérték fel a gyártókat, hogy dolgozzanak ki javaslatokat egy kevésbé költséges, viszont erősebb és hangosabb erőforrás kifejlesztésére. A Honda F1-es programjának főnöke, Jaszuhisza Arai elárulta, egyelőre semmi konkrétumról nem döntöttek, január 15-ig várják a megoldási ötleteket.
„Számos témáról folytattunk megbeszéléseket, és kiadták házi feladatnak, hogy dolgozzunk ki javaslatokat a jövőre nézve. Egyelőre nem sokat haladtunk előre" – mondta a japán, aki további hosszas megbeszélésekre számít. „A magas költségek miatt került sor a találkozóra, és számos opció merült fel ennek megoldására. Most a motorgyártókon van a sor, meg kell vizsgálnunk a lehetőségeket, és a jövőben újabb megbeszéléseket tartunk. Ez nagyon sokáig folytatódhat."
Arai szerint a lassú döntési folyamat ellenére pozitív, hogy időt szánnak ezekre a megbeszélésekre, hiszen „a fenntarthatóság és a stabilitás szempontjából" nagyon fontos ügyről van szó. Egyetért vele a Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene is, aki szerint fontos, hogy az istállók vezetőire bízzák a döntést a mérnökök helyett.
„Nagyon kedvelem a mérnököket, de ha rajtuk múlik, az árak a csillagos égig is felszökhetnek" – nyilatkozta. „A jelen lévő csapatfőnökök mindegyike kitűzött egy célt, mindannyian elmondtuk, miért is vagyunk itt. Nekünk kell meghatároznunk a célokat, és ezt a mérnökeinknek tiszteletben kell tartaniuk."
Arrivabene szerint a csapatok jó úton haladnak a megoldás felé, de ő is hosszú döntési folyamatra számít. „Három óra alatt nem lehet megtervezni egy 2018-as motort" – mondta.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!