Nagy lépést tett az olasz autóklub és a monzai pálya vezetése afelé, hogy pontot tegyenek az Olasz Nagydíj jövőjét érintő kálvária végére. A verseny szerződése a 2016-os futammal lejár, és Bernie Ecclestone hónapok óta nem tud megállapodni a helyi döntéshozókkal, miután a korábbi kedvező feltételek helyett már annyi pénzt kérne a futam megrendezéséért, mint a többi európai promótertől.
A probléma elsődlegesen abból fakad, hogy a monzai pályára fordított közpénzeket eddig kizárólag az infrastruktúra fejlesztésére lehetett fordítani, ráadásul a kormány azt is meghatározta, hogy az autóklub mire költheti el a forrásait, ezek között pedig az F1-es nagydíj megrendezésének jogdíja nem szerepelt. Ezt a rendelkezést sikerült egy törvényben módosítani, így elhárult a jogi akadály az autóklub útjából, 2017-től már ők állhatják az Olasz Nagydíj költségeit
„Ez a törvény akadályozta meg, hogy beavatkozzunk Monza megvédése érdekében” – mondta a módosított rendelkezésről Angelo Sticchi Damiani, az Olasz Autóklub (ACI) elnöke a La Gazzetta dello Sportnak. „Gondjaink akadtak azzal kapcsolatban, hogy elkülönítsük a sportból és más tevékenységekből származó bevételeinket” – magyarázta.
Ecclestone és az olaszok álláspontja az idei Monacói Nagydíj óta kifejezetten távol volt egymástól, még az is felmerült, hogy Imolába költözzön az Olasz Nagydíj, de Monza helye most megszilárdulni látszik a naptárban, mivel ennek a legfőbb akadálya eddig anyagi természetű volt. Az F1 történetében Monaco után Monza rendezte a legtöbb nagydíjat megszakítás nélkül, a harmadik helyen pedig a Hungaroring áll.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!