Szabályváltozások várhatók az F1-ben a 2017-es és a 2018-as szezon előtt, amelyek célja, hogy a világbajnokságban szereplő autók gyorsabbak, és olcsóbban üzemeltethetők legyenek. A csapatok tavaly még radikális tempónövekedést terveztek, de a Mercedes és a Pirelli szerint az új autók túl gyorsak és veszélyesek lettek volna, így a javaslatcsomag alaposan felpuhult, de ez a gumigyártó szerint egyáltalán nem baj.
„Gyakorlatiasan kell közelíteni ehhez a kérdéshez” – idézte Paul Hembery-t a Crash.net a 2017-es szabálytervezetről. „Ha az ember személyesen kilátogat a pályára vagy a TV-ben néző a versenyeket, egyébként sem érzékeli a sebességet. Az előzéseket és a csatákat viszont igen, erre van szüksége az embereknek” – vélte a brit szakember. A versenyzők gyakran panaszkodnak, hogy az F1-ben nehéz támadási közelségbe kerülni, és nem tudni, hogy ezt az új előírások megoldják-e.
A legnagyobb sajtónyilvánosságot az kapta, hogy a csapatok szeretnék, ha az autók körönként öt másodpercet gyorsulnának, de Hembery szerint ettől önmagában nem lesz több nézője a versenyeknek. „Sokkal fontosabb a látvány. Ha az ember kimegy egy focimeccsre, nem szükséges, hogy John Motson (a brit Hajdú B István) megmondja, hogy Lionel Messi zseniálisan cselez a pályán, és a közönség is magával ragadó, úgyhogy lehet érteni, hogy mi történik éppen.”
Hembery úgy véli, ez az autóversenyeken sincs másként: „Ha történik egy előzés, azt nem kell a kommentátornak megmagyaráznia. Halkítsák le a TV-t, és akkor érzik, hogy mit mutatnak meg a képek. Az emberek eljárnak bárokba focit nézni, de ott hangokat nem hallanak, ezért a látvány alapján kell eldönteniük, hogy érdekesnek találják-e vagy sem. A képernyőre kiírt köridők önmagukban érthetetlenek” – fogalmazott.
Más véleményen van a korábbi F1-es futamgyőztes, Gerhard Berger, aki az Auto Motor und Sportnak kijelentette, hogy a jelenlegi autók 7-800 lóerős teljesítménye „egyszerűen túl kevés”, hiszen „már az utcai szupersportautók között is akadnak ennél erősebbek.” Berger felidézte, hogy 1986-ban olykor 1400 lóerőt is leadtak az autóikba szerelt motorok, és akkor még nem volt ilyen fejlett az aerodinamika és az elektronikus segédeszközök sem.
„Ezt a közönség is észrevette” – mutatott rá Berger. „A Forma-1-es autók vezetése ma már nem olyan, mint egy ágyúgolyó futam, hanem egy őrületesen bonyolult technológiai bemutató lett, amelyben a versenyző szerepe mérséklődött” – jelentette ki, majd Max Verstappenre utalva megjegyezte: „Amikor egy újonc az első tesztnap végén 3 tizedmásodpercre van a legjobb köridőtől, a követelmények nem elég magasak, és változtatni kell rajtuk.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!