Max Verstappen performs during the F1 Showrun at the Hahnenkamm in Kitzbuehel, Austria on January 14, 2016. // Philip Platzer/Red Bull Content Pool // P-20160114-00296 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A holland pilóta nemrég Kitzbühelben tartott látványos bemutatót a Red Bull 2011-es autójával. A közönségsiker nem maradt el, de elképzelhető, hogy súlyos pénzbirság lesz a parádé vége.
Újabb merész ötlettel hívta fel magára a figyelmet a Red Bull: Kitzbühelben, a síparadicsom hótakaróján tartott bemutatót a látványos vezetéstől egyébként sem idegenkedő tehetségük, Max Verstappen. A holland tinédzser a 2011-es világbajnok RB7-est vezette 3500 fős közönség szeme láttára, majd az akcióval nagy sikert arattak a világsajtóban és a különböző közösségi oldalakon egyaránt.
A Tiroler Tageszeitung online kiadása szerint az osztrák hatóságok már nem voltak ennyire lelkesek a Red Bull show-ja láttán, és eljárást indítottak, mivel
a bemutatóhoz a vállalat nem kérte ki a szükséges környezetvédelmi engedélyeket.
A portál szerint akár 30 ezer euróra (kb. 9,45 millió forint) is megbirságolhatják a céget, mert autóval közlekedtek az arra kijelölt útszakaszokon kívül, ami csak külön hozzájárulással lenne lehetséges.
Az F1-ben jellemző költségtételek mellett ez persze nem túl nagy összeg, de minden bizonnyal elkerülhető lett volna a büntetés. Különösen ironikus a helyzet, mivel a kitzbüheli akció a Red Bull saját márkája mellett a spielbergi Osztrák Nagydíjat is népszerűsítette, amely az energiaital-gyártó termékeinek ismertsége mellett a térség idegenforgalmát és egyéb bevételi lehetőségeit is fellendíti.
A havas rendezvény a hírverés mellett arra is jó alkalmat adott, hogy ízelítőt nyújtson a Red Bull új partnereinek megjelenéséről. Bár a 2011-es autót még „bevallottan” a Renault motorja hajtotta, a karosszériaelemen már az idei névadó, a TAG Heuer logója is feltűnt, Verstappen pedig a Puma által készített overallt hordta. A tavalyi év végén távozó Infiniti helyén az Osztrák Nagydíjat reklámozták, de ez minden bizonnyal túl értékes felület ahhoz, hogy a hirdetés a futamokon is látható maradjon.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!