Infiniti Red Bull Racing's Russian driver Daniil Kvyat (R) and Infiniti Red Bull Racing's Australian driver Daniel Ricciardo (L) compete in the Hungarian Formula One Grand Prix at the Hungaroring circuit near Budapest on July 26, 2015.
AFP PHOTO / ATTILA KISBENEDEK
Vágólapra másolva!
Az ausztrál pilóta elárulta, 2015-ben ő is részt akart venni a híres 24 órás versenyen, de csapata nem engedte el őt. Kvjatnak közben a saját teljesítményét kellett optimalizálnia.
A 2015-ös szezon egyik nagy szenzációja volt, hogy a Force India pilótája, Nico Hülkenberg beugróként rögtön győzni tudott a Porsche színeiben a Le Mans-i 24 órás versenyen. Miután Mark Webber 2013 végén a sportautó-gyár istállójához szerződött, élénkülni kezdett az érdeklődés a maratoni viadal, és általában a hosszútávú versenyek iránt. Egy ideig Fernando Alonso is fontolgatta a vendégszereplést, és most Daniel Ricciardo is bevallotta, szeretett volna indulni a futamon.
„Le Mans nagyon menő lett volna. Igazából tavaly szerettem volna elindulni” – mondta az Auto Action című kiadványnak. „Talán lehetőség is nyílt volna, de kicsit túl sok minden zajlott (a Red Bullnál), és a csapat jobbnak látta, ha csak az F1-re koncentrálok. Ez egyelőre érthető is. Hülkenberg viszont elment és nyert, ez nekem is nagyon tetszett volna. Le Mans egyik csodája, hogy akár 10 év múlva is megtörténhet (a siker), nem kell mindenképpen azonnal törekedni rá.”
A Red Bullnál tavaly igen zűrzavaros helyzet alakult ki, mert az istálló megpróbált megszabadulni a Renault erőforrásaitól, de a többi gyártó nem volt hajlandó számukra 2016-ban motort szállítani, így sokáig úgy tűnt, a csapat akár ki is szállhat az F1-ből. Ez a versenyzők mindennapjait is befolyásolta, ami eleinte az eredményeken is meglátszott. Ricciardo 2014-ben három győzelmet aratott, tavaly viszont kevesebb pontot gyűjtött, mint tapasztalatlanabb csapattársa, Danyiil Kvjat.
Az orosz versenyző 2015-ben léphetett Sebastian Vettel helyére, de ő is meglehetősen felemás eredményeket szállított. Ez szerinte nem csoda, hiszen ahogy az Autosportnak elmondta, „a szezon során egyszer fent voltam, egyszer lent, és amikor az ember a középmezőnyben találja magát, nehéz kiegyensúlyozottnak maradni.” Ennek ellenére úgy véli, a szuzukai és austini baleseteit leszámítva nem hibázott sokat, de csapattársához hasonlóan neki is át kellett értékelni a rövid távú céljait.
„Mindenféle várakozásomat félre kellett tennem, és akadtak pillanatok, amikor össze kellett szednem magamat. A szellemi alkalmazkodás mindig körülményes dolog” – mondta. „Nem foglalkoztam az eredményekkel, csak a vezetésre összpontosítottam. Ez bevált, hatékony volt. Monaco után több versenyem is jól sikerült, és sokkal jobban megértettem az autó működését is. Így sem mondanám, hogy tökéletes év volt, de legalább már sokkal jobban átlátok mindent.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!