Habár az FIA elnöke, Jean Todt nemrég óvatosságra intett a zárt pilótafülkékkel kapcsolatban, a versenyzők szakszervezetét, a GPDA-t irányító Alex Wurz a BBC-nek azt mondta: ők eldöntötték, hogy 2017-től ragaszkodnak a fejüket védő bukókeret bevezetéséhez. Azt a már bemutatott megoldást választották, amely
a pilótafülke elején elhelyezett pillérből, valamint két, abból a motorburkolat eleje felé ívelten hátranyúló karból áll.
Ez védelmet nyújthat a nagyobb tárgyakkal, például a leszakadó kerekekkel szemben.
„Az FIA által végzett kutatások nagyon alaposak voltak, világosan körvonalazódott belőlük az egyik megoldás" – jelentette ki Wurz. „A versenyzők most úgy érzik, legkésőbb 2017-ig meg kell valósítani ezt az extra védelmet."
A BBC azt írja, az elképzelést a Forma-1 technikai vezetői pénteki ülésükön vitatják majd meg, amelyen a jövőre az autók felgyorsítására tervezett szabályrendszert részleteit szeretnék kidolgozni. Habár Wurz elismerte, hogy a bukókeret beépítéséhez a kasztni szerkezetét is muszáj lesz módosítani, azt mondta, „mivel erre még kis híján egy egész év rendelkezésre áll, nem hiszem, hogy a műszaki szakemberek közül bárki ellenezne egy ilyen jelentős biztonsági előrelépést, különösen az utóbbi időben történt, súlyos fejsérüléssel járó balesetek fényében."
Wurz mindenekelőtt Jules Bianchi 2014-es, illetve Justin Wilson 2015-ös tragédiájára célzott. Hozzátette, hogy reméli, az illetékesek „formalitásként" fogják kezelni a pilóták javaslatának elfogadását.
Míg a bukókerettel javulhatna a biztonság, a versenyzőknek Wurz szerint van egy ellenkező előjelű kérésük is: el akarják érni, hogy a Pirelli az eddigi filozófiájával szakítva tartósabb gumikat készítsen. Habár a részleteket nem akarja elárulni, amíg nem kristályosodtak ki, a GPDA elnöke azt állította, olyan abroncsokat szeretnének, „amelyek lehetővé teszik számukra, hogy a gázt keményen nyomva újra kihozzák a maximumot ezekből a különleges versenyautókból, hiszen erről szól a Forma-1."
A Pirelli az elmúlt években végig kitartott amellett, hogy a sport vezetőinek kérésére gyárt kímélésre szoruló gumikat, de igény esetén képes lenne változtatni rajtuk. Ezt az F1 menedzsmentje eddig nem akarta, mivel egyes kutatások szerint
a sokáig jól tapadó gumik gyorsabbá teszik ugyan az autókat, viszont cserébe negatívan befolyásolják az előzések számát,
ráadásul a bokszstratégiát is egysíkúvá teszik.
Wurz ennek ellenére azt állítja, „a versenyzők szeretnék teljesen egyértelművé tenni, hogy nagyobb kanyartempóra képes, egyszersmind biztonságos gumikat várnak a Pirellitől. Ha jobban tapadnának, a pilóták boldogabbak lennének, márpedig így tisztábban érvényesülne a teljesítményük is."
Wurz úgy látja, ez a kérésük nincs ellentmondásban azzal, hogy a bukókeret bevezetése révén nagyobb biztonságra vágynak, mert mind az autókat, mind a pályákat magasabb sebességre tervezték a jelenleginél. „2009-ben akár 50 km/ó-val nagyobb kanyartempókat is láttunk" – állította. „Míg versenyzőként szeretnénk minimalizálni a veszélyt a modern technológia rejtette lehetőségek és az F1 által az évek során összegyűjtött, elképesztő ismeretanyag révén, elfogadjuk, hogy a sportból egy bizonyos szint alá nem lehet szorítani a kockázatokat" – jelentette ki.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!