(First row, from L) Renault President Carlos Ghosn, Renault F1 driver British Jolyon Palmer, Renault F1 tests driver French Esteban Ocon and Danish Formula One driver Kevin Magnussen are pictured next to the Renault's RS16, the first F1 car of the French firm in six years, during its official presentation at Renault's technocentre in Guyancourt, near Paris on February 3, 2016.
Renault held a press conference in the run-up to the Australian Grand Prix of the FIA Formula One World Championship (F1), which will take place on March 20. The French firm, champions in 2005 and 2006, have not raced as a constructor since 2010 when it sold the shares in its team to Genii Capital – which eventually rebranded it as Lotus - to focus on its role as an engine supplier.
/ AFP / FRANCK FIFE
Vágólapra másolva!
Bob Bell, a Renault Sport Racing technikai vezetője nem aggódik a csapat költségvetése miatt. Szerinte csak idő kérdése, hogy felzárkózzanak az élmezőnyhöz.
Aggodalmát fejezte ki Adrian Newey, a Red Bull technikai tanácsadója, hogy motorszállítójuk, a Renault bírni fogja-e a költekezési versenyt, ha jövőre eltűnik a fejlesztéseket korlátozó zsetonrendszer, amelyet egyébként a franciák is megszüntetnének. Bob Bell, az újjáalakuló gyári istálló technikai vezetője viszont nem aggódik amiatt, hogy ne tudnának eleget költeni az F1-es szereplésükre, bár nem tért ki külön az erőforrás fejlesztésére.
„A Mercedes jelenlegi uralkodásához számos részlet hozzájárult, köztük a Renault versenyképességének visszaesése, a projekt hamarabbi megkezdése és a kapacitások korábbi biztosítása, és mindemellett szerintem szervezettebbek is voltak" – mondta az 57 esztendős szakember, aki régebben a Renault ideiglenes csapatfőnöke volt, majd a Mercedes gyári alakulatának építésében is részt vett, tavaly pedig a Manor technikai tanácsadójaként dolgozott.
Bell szerint
nincs varázslat a Mercedes eddigi sikerei mögött,
úgy véli, a következetes munka vezetett oda, hogy az elmúlt két szezon során az Ezüstnyilak 38 futamból 32-t megnyertek, és begyűjtötték mindkét konstruktőri, valamint Lewis Hamilton révén az egyéni világbajnoki címeket is. Az északír szakember nem látja akadályát annak, hogy a Renault is felzárkózzon hozzájuk, de figyelmeztetett: a hátrányuk egy részét nehéz lesz pénzügyi eszközökkel ledolgozni.
„Nem nagy meglepetés, hogy amikor helyükre rakták az építőkockákat, állva hagyták a Renault-t, és sokkal tisztességesebb munkát végeztek. Ennek nem az az oka, hogy a Renault nem elég okos. Pont annyi tehetséges ember dolgozik itt is, mint a Mercedesnél, és
a Renault-nak a pénztárcája is van akkora, mint a az övék.
A hátrányunk inkább a felzárkózáshoz szükséges idő terén jelentkezik. De mindenképpen fel fogunk jönni."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!