A hét végén, pénteken próbálja ki először új F1-es autóját a Mercedes és a Williams, értesült a finn MTV. A két angliai központú istálló hivatalosan
egy filmforgatási nap keretein belül maximum 100 kilométert tehet meg
a Pirelli speciális, demonstrációs célokra alkalmas abroncsaival, de ez pont elég lehet ahhoz, hogy túlessenek a bejáratáson, és már érdemi munkába kezdhessenek Barcelonában, ahol az első négy napos ciklussal pontosan egy hét múlva kezdődik meg az előszezoni tesztelés.
„Egyelőre minden ígéretesnek tűnik" – idézte Valtteri Bottast, a Williams versenyzőjét az Ilta Sanomat. „Még azonban csak találgathatunk. Meg kell várnunk, az autónk hogyan viselkedik a teszteken" – jelentette ki a finn pilóta, aki elismerte, már alig várja, hogy újra vezethessen. „Igen, nem sokkal karácsony után már elkezdett motoszkálni ez a fejemben, szóval nagyszerű lesz ismét mozgásba lendülni."
A britekhez hasonló akcióra készül a Ferrari is, amely február 21-re lefoglalta az egész barcelonai pályát, és ezzel a spanyol AS szerint
keresztülhúzta a McLaren-Honda terveit.
A wokingiak az elmúlt években megszokott gyakorlatot követve vasárnap a bokszutcában akarták leleplezni új autójukat, de a Ferrari lépése miatt úgy döntöttek, egyszerűen kiteszik az internetre az új autóról készült fényképeket, mielőtt hétfőn ők is dolgozni kezdenek vele.
Az újonc Haas csapat közben bejelentette, hogy Romain Grosjean próbálhatja ki először az amerikai istálló történetének első F1-es autóját, majd a következő napok során felváltva vezetnek majd Esteban Gutiérrezzel. A Toro Rossónál a spanyol Carlos Sainz kezdhet, utána ők is váltogatni kezdik egymást Max Verstappennel, a második tesztsorozat alkalmával pedig a hollandé lesz az elsőség.
A Haas terveivel kapcsolatban Grosjean reményét fejezte ki, hogy kapásból sok kilométert tudnak majd megtenni. „Ez egy új csapat, hatékony együttműködésre lesz szükség mindenki részéről, beleértve a mérnököket, a szerelőket és a pilótákat. A lehető legtöbb adatot és tudást kell szereznünk, hogy a megbízhatóságot minél hamarabb kikupálhassuk, hiszen nem sok alkalmunk lesz tesztelni, mielőtt egyenesen Melbourne-be utazunk."
Gutiérrez is kiemelte a futásteljesítmény jelentőségét, és hozzátette: „Nagyon izgalmas lesz kidolgozni az autó beállításait a tesztek során. Biztos vagyok benne, hogy nagyon sok teendőnk lesz, de közben fontosnak ígérkezik, hogy csapatként mindig összetartsunk a hatékony előrelépések érdekáben" – idézte a Haas előzetese a mexikói pilótát, aki tavaly nyáron ült utoljára F1-es autóban.
Az idén csak két tesztsorozatot rendeznek az idénynyitó előtt,
mindkettőt a barcelonai Circuit de Catalunyán: az elsőt február 22. és 25., míg a másodikat március 1. és 4. között. A Sauberen kívül az összes csapat kezdettől fogva a 2016-os modelljét tervezi használni.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!