A Renault 2010 után az idén ismét gyári csapatot indít a Forma-1-ben, a Lotus felvásárlására azonban csak a múlt év végén szánták rá magukat, így új autójuk, az RS16 jórészt tavaly zajló fejlesztésében még alig tudtak részt venni.
Az idei modell ezért az E23-ra épül,
amellyel a Lotus 6. lett a 2015-ös konstruktőri összetettben, csak lóhalálában át kellett alakítani a Renault motorjához, mivel eredetileg a Mercedeséhez készült.
„A jelentős változások a kasztni hátulját érintették, különösen a hűtésrendszer elrendezését" – magyarázta a csapat technikai igazgatója, Nick Chester.
Az autó többi része inkább az evolúció jegyében született.
Tavalyról elég jó alapjaink voltak, az akkori koncepcióinkat gondoltuk tovább a fő irányelvek módosítása nélkül."
„Aerodinamikai oldalon például megtartottuk azokat a jellemzőket, amelyek stabil platformot biztosítottak a versenyzők számára, de növeltük a leszorítóerőt, hogy jobb legyen a tapadás."
Mint Chester más technikai igazgatókhoz hasonlóan elmondta,
az evolúciós szemlélet a szinte változatlan szabályok miatt is indokolt volt.
Habár a pilótafülke falát meg kellett magasítani és erősíteni, és a megkerülőszeleptől külön kipufogóágat kellett hátravezetni, ezek nem jelentős módosítások. A Renault a velük egyforma motort használó Red Bull-lal ellentétben érdekes módon nem két, hanem csak egy csövet vezetett ki a megkerülőszelep felől.
A Renault gyenge pontja azonban az elmúlt két évben a motor volt. Ezt ők sem tagadják, de úgy vélik, a télen komoly lépést tettek előre, a próbapadon elvégzett tesztek ígéretesek voltak. „A kasztnihoz hasonlóan a hajtásláncunkkal is a tavaly megkezdett munkát folytattuk, csak bizonyos ötleteket továbbgondoltunk" – mondta a Renault motorprogramját irányító Rémi Taffin.
Változtattunk az égéstéren, a turbón és az elektronikán,
hogy a megbízhatóság csorbítása nélkül javítsuk a teljesítményt."
Taffin hozzátette, hogy bár a Renault hajtásláncának integrálása a Mercedesé helyére ilyen rövid idő alatt komoly kihívást jelentett, az autó már az első beindításnál is gond nélkül működött, ami nem volt magától értetődő.
A Renault teljesen új pilótapárossal indul a világbajnokságban: Jolyon Palmer újonc, Kevin Magnussen pedig két évvel ezelőtt egyetlen szezont húzott le a McLarennél. Az RS16-ot hétfőn Palmer kezdte tesztelni Barcelonában, az élő tudósításunk itt olvasható.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!