A Marussiából lett Manor tavaly óta minden szempontból jelentős változáson esett át: a kulcsfigurái, John Booth és Graeme Lowdon távoztak, a helyükre érkezett versenyigazgatóként Dave Ryan, valamint megszereztek két, egykor a Ferrarinál dolgozó szakembert is az aerodinamikai főnök Nick Tombazis és a tanácsadóként igazolt Pat Fry személyében.
Habár az ő jelenlétük egyelőre aligha fogja éreztetni a hatását, az a Manor reményei szerint azonnali változást hoz, hogy
a Ferrari elavult motorjáról áttértek a Mercedesére,
míg a sebességváltót és az autó hozzá kapcsolódó hátsó részét a Williamstől vásárolják meg. Az idei első tesztnapon, hétfőn bemutatott MRT05-öt „álomautónak" nevezték.
„Már most könnyedén kijelenthetjük, hogy ez az eddigi legjobb autónk" – mondta a technikai igazgató, John McQuilliam. „Legalábbis mindenképpen a legfejlettebb, a legambiciózusabb és a legrámenősebb. Az egész csomag jelentős előrelépést képvisel, mégpedig nem csupán tavalyhoz, hanem a korábban épített összes autónkhoz képest. Úgyhogy igen, noha az MRT05-öt még sokáig fogjuk fejleszteni, annak a 154 embernek a Manor Racingnél, akik részt vettek a tervezésében és az építésében, kétségkívül álomautó."
McQuilliam azt állítja,
az MRT05 „teljesen új", a tűzoltókészüléket leszámítva gyakorlatilag semmit nem használtak fel hozzá a tavalyi modelljükből.
„3393 különböző alkatrészből áll, és ezek csak azok, amelyeket házon belül készítettünk el" – árulta el. „A váz programját késleltettük, hogy megvárjuk az új hajtásláncot, amire persze meg is érte várni. A Mercedes-Benz PU106C Hybrid csodálatos mérnöki bravúr."
A Manor, illetve jogelődje, a Marussia 2010-es bemutatkozása óta csupán egyszer, a két évvel ezelőtti Monacói Nagydíjon tudott pontot szerezni az azóta elhunyt Jules Bianchi révén. A csapatnál azonban azt remélik, hogy a Mercedes motornak és az MRT05-nek köszönhetően végre elmozdulnak a rajtrács végéről. McQuilliam azt mondta, a tavalyi szezon közepe óta szinte teljes egészében az idei autójuk programjára koncentráltak.
„A teljesítmény egyetlen morzsáját sem hagytuk az asztalon, és egyelőre kijelenthetem, hogy az autó egy porcikáját sem terveztük volna másképp" – tette hozzá.
Az MRT05 ugyanakkor nem mindenkit nyűgözött le a paddockban,
különösen hosszú Pinocchio-orrával keltett rossz benyomást,
míg a csapatok többsége a töréstesztekhez nehezebben megépíthető, de aerodinamikailag sokkal előnyösebb rövid orrot készített.
Ettől függetlenül optimista Ryan is, aki elmondta, hogy a Mercedes és a Williams szakemberei már régen beköltöztek a Manorhoz. „Mindkét cég főhadiszállása kevesebb, mint egy órára van a banbury-i gyárunktól" – jegyezte meg.
Az összes szükséges erőforrás és támogatás a rendelkezésünkre áll."
A Manor lecserélte a versenyzőit is, és az újonc Rio Haryanto-Pascal Wehrlein párost állította csatasorba. Az MRT05-öt a tavalyi DTM-bajnok Wehrlein járatja be, de hétfőn délelőtt 11-ig csak 2 kört tett meg vele. A tesztről az élő tudósításunkat itt olvashatják.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!