A Williams az elmúlt két évben visszatért a Forma-1 élvonalába, elhódítva a konstruktőri összetett 3. helyét, de ők sem tagadják, hogy mivel a költségvetésük elmarad a nagy csapatokétól, ezt egyre nehezebb lesz megtartaniuk. Ettől függetlenül Valtteri Bottas, aki az idén már a negyedik évét kezdi meg a csapatnál, sokat vár a pénteken bemutatott új FW38-tól.
„Csapatként képesnek kell lennünk versenyeket nyerni,
mindig erre törekszünk" – mondta. „Biztosra veszem, hogy minden téren fejlődtünk, ezért az idén jobb eredményekért harcolhatunk majd."
Felipe Massa hozzátette, hogy az utóbbi időben elért helyezésekkel az elvárások is nőttek, és a Williamsnek ki kell tudnia használni a lendületét. „A főhadiszálláson a stáb keményen dolgozott az új autón, rengeteg időt töltöttünk azzal, hogy megértsük, miben kell fejlődnünk" – árulta el a brazil, aki tavaly éppúgy kétszer jutott fel a dobogóra, mint a csapattársa. „Nagyon bízom a Williamsben, már alig várom, hogy beülhessek az FW38 pilótafülkéjébe, és láthassam, hogyan teljesít."
„Örülök annak is, hogy egy újabb évre Valtteri lesz a csapattársam. Nagyon tehetséges versenyző, a jelenléte sokat segít az egész istállónak."
A technikai igazgató, Pat Symonds ugyanakkor elismerte, hogy
még nem tudhatják, a Williams mire lesz képes,
mert a többiek fejlődését a jövő hétfőn kezdődő tesztek előtt nehéz felmérni. „Ez azt jelenti, hogy a szezonban elért sikereink nem csupán a saját erőfeszítéseinken múlnak, hanem az ellenfeleinkén is" – mutatott rá.
„Mi a Williamsnél azonban belátjuk a hibáinkat, és megpróbálunk tanulni belőlük.
Ahogy az autó terveit illetően, úgy a csapattal kapcsolatban is kielemezzük az erős és gyenge pontokat. Ez 2016-ban számos operatív változást eredményezett, amelyek kívülről ugyan nehezen láthatók, de hozzásegítenek minket, hogy jobban megbirkózzunk a versenyzés során óhatatlanul felmerülő különféle kihívásokkal."
A Williams tavaly több hibát is elkövetett a bokszkiállások során, és Bottas autójára egyszer rossz gumikat szereltek.
Symonds elmondta azt is, hogy
a motorok a teljesítménynövekedés és a kipufogószabályok változása révén az idén hangosabbak lesznek, mint tavaly.
„A télen a hatékonyabb égési folyamatnak köszönhetően nőtt a teljesítmény, amitől egy kicsit eleve nagyobb lesz a hangerő, de talán még többet számít, hogy a turbó megkerülőszelepe már nincs összekötve a kipufogó fő ágával" – magyarázta.
„Ez azon túl, hogy kb. 12%-kal hangosabbá teszi a motorokat,
időről időre a nagyteljesítményű turbófeltöltős motorokra jellemző drámai hanghatásokat fog eredményezni."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!