MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 30: (L-R) Carlos Slim Jr, Team Sponsor with Esteban Gutierrez, Haas F1 Team during their driver announcement on October 30, 2015 in Mexico City, Mexico. (Photo by Andrew Hone/Getty Images for Haas)
Vágólapra másolva!
Toto Wolff intelligensnek nevezte a Ferrari és a Haas technikai együttműködését az F1-ben, de úgy véli, nem feltétlenül követendő példa, amit az olaszok és az amerikaiak elkezdtek.
Toto Wolff intelligensnek nevezte a Ferrari és a Haas technikai együttműködését az F1-ben, de úgy véli, nem feltétlenül követendő példa, amit az olaszok és az amerikaiak elkezdtek.
Néhány nap múlva pályára lép a Haas csapat történetének első F1-es autója, amit a Ferrarival együttműködve fejlesztettek ki. Az olaszok annyi alkatrészt megosztanak ügyfelükkel, amennyit csak megengednek a szabályok, így a szélcsatorna használata és az egyéb kapacitások terén is igyekeznek összehangolni a munkát. Ez már az előző szezon során felkeltette a Mercedes érdeklődését, mert attól tartanak, hogy a Ferrari előnyt kovácsolhat belőle.
„Az egyik szemünk sír, a másik nevet" – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója az Auto Motor und Sportnak. „A Ferrari intelligens lépést tett a Haasszal kialakított együttműködésével, és nagyon is elképzelhető, hogy ez a teljesítményük terén is kamatozni fog. Ha így lesz, mindent helyesen tettek" – vélte az osztrák, aki kijelentette, ők nem terveznek hasonlót a Manorral, amely az idén a Mercedes erőforrását és az egyik szélcsatornáját is használja majd.
A Forma-1-ben visszatérően felmerül, hogy az élen álló, többnyire autógyárak támogatását élvező istállók fiókcsapatokat hozzanak létre. Ezt a szabályokkal általában betiltják, amikor azonban a mezőny fogyatkozni kezd, a lehetőség mindig újra előkerül. A Haas önállóan, de az elmúlt években megbukott új csapatokkal ellentétben egy versenyképes ellenfélre támaszkodva próbálja megvetni a lábát a sportban.
Wolff szerint ez az F1 szempontjából nem előnyös fejlemény.
„Minden lehetőséget nyitva kell tartani. Ha a szabályok szerint lehetséges a teljesítményszint emelése két csapat együttműködése révén, akkor ezt az alternatívát fel kell térképezni" – mondta. „Engem nem teljesen győztek meg arról, hogy a Forma-1 számára a helyes út a B-csapatok létrehozása lenne annak érdekében, hogy a nagy istállók bizonyos fejlesztési irányvonalat követhessenek. Jelentős szabályváltozások jönnek 2017-ben, az ötlet aranyat is érhet, de a filozófia szerintem helytelen."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!