A pilóták értetlenül fogadták, hogy várhatóan még ettől a szezontól kezdve megváltoztatják az időmérő rendszerét: habár továbbra is három etapból fog állni, a Q1 és a Q2 utolsó 9 percében, valamint a Q3 elejétől 90 másodpercenként kiesik az, aki az addig elért legjobb körideje alapján éppen a tabella utolsó helyén áll. A Q3 utolsó másfél percében pedig csak ketten mérkőznek meg a pole pozícióért. Habár a versenyzők többségének nincs kifogása az új szisztéma ellen,
a többségük úgy véli, a régi is jól működött.
Az időmérőt állítólag az izgalmasabb show-t követelő promóterek nyomására változtatták meg, de Daniel Ricciardo szerint vannak a Forma-1-nek olyan problémái is, amelyeket sürgetőbb lenne megoldani. „Az időmérő eddig is rendben volt, ha azonban így több autó lesz a pályán, legalábbis az etapok elején, hát jó" – idézi az Autosport az ausztrált.
Rákényszeríthet minket, hogy korán megtegyünk egy mért kört,
mert pár perc után elkezdenek kiesni az emberek."
„Nemcsak jól kell kivitelezni azt a kört, hanem a forgalomban is ügyesen kell majd helyezkedni, ezért nagyobb precizitásra lesz szükség, mint eddig. Nem lehet olyan szabadon megválasztani, hogy mikor menjünk ki a pályára."
Ricciardo szerint előbb-utóbb mindenki hozzá fog szokni az új formátumhoz,
Felipe Massa viszont arra számít, hogy ki fog törni a káosz, vagyis megkeveredik a rajtrács
– és elismeri, hogy nyilván pont ez a cél.
„Biztos vagyok benne, hogy ez megtörténik, és néhány olyan autó, amelynek elölről kellene rajtolnia, hátrakerül. A közönségnek tehát érdekesebb lehet, de hogy jobb is lesz-e, azt még nem tudom" – mondta a Motorsport.com-nak.
Nico Rosberg fontosnak tartja, hogy a rendszer a nézők számára is könnyen követhető legyen, de Carlos Sainz szerint épp ez lehet a gyenge pontja: a Toro Rosso versenyzője elárulta, hogy
első olvasásra nem is értette meg a szabályt.
„Ha látványosabbá teszi a küzdelmet, akkor állok elébe" – jelentette ki. „Csak remélem, hogy a Forma-1 felületesebb, kevésbé elkötelezett nézői is érteni fogják, mi történik, amikor bekapcsolják a tévét."
A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds elismerte, hogy a csapatoknak is el kell mélyedniük az új rendszerben, és okozhat bonyodalmakat, hogy amikor gumikeveréket kellett választaniuk az első versenyekre, még úgy tűnt, a régi időmérő marad érvényben. Ő úgy látja,
a módosítástól nem is annyira az időmérő, mint inkább a verseny válhat izgalmasabbá.
Lewis Hamilton is abban bízik, hogy a közönség jobban fog szórakozni. „Őszintén szólva én nem érzem úgy, hogy nagy lesz a változás, de remélem, meglepetés ér" – mondta. „A formátum alapvetően megmaradt, csak talán egy kicsit nagyobb hangsúlyt kell majd fektetni arra, hogy bebiztosítsunk egy jó kört, így mindenki többet lesz a pályán, talán végig."
Eddig az olvasóink kétharmadának tetszik az új időmérő, szavazzon Ön is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!