Várhatóan csak az idei Spanyol Nagydíjtól változik meg az időmérő edzések rendszere, a korábbiaknál könnyebb lesz kiesni a legjobb helyekért folyó harcból. Az tervezett lebonyolítás több pilóta szerint is káoszt okozhat, de Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint az új elképzelés „nem áll túl távol a jelenlegi szisztémától.” A brit szakember az Autosportnak azt mondta, a csapatoknak csak jobban kell majd koncentrálniuk, mint eddig.
„Nagyobb hangsúlyt kell helyeznünk arra, hogy a kezdeti etapokat jól teljesítsük”
– mondta. „Nagyjából hasonló mennyiségű gumit fogunk elhasználni el az időmérő három szakasza során, mint eddig, úgyhogy csak az időzítést kell jól eltalálnunk. Persze ha piros vagy sárga zászló lesz, akkor nyilván összekavarodhat majd a rajtrács. Szóval lesz ugyan némi véletlenszerűség, de a csapatok gyorsan megtanulják majd, hogyan birkózzanak meg vele.”
Horner hozzátette, számos nagydíj szervezője támogatja az ötletet, és a csapatok is örömmel álltak be mögé, még akkor is, ha az általános konszenzus szerint
az eddigi rendszerrel sem volt gond.
A komolyabb fejfájást a pénteki edzésnap okozza, de ezt valószínűleg a jövőben sem lehet elhagyni, és átalakítani is nehéznek tűnik.
„Biztos vagyok benne, hogy (Ecclestone) a pályákkal kötött szerződéseiben vállalta, hogy háromnapos lesz a rendezvény” – magyarázta Horner. „Úgy gondoltuk, hogy
van esély változatosabb rajtsorrend kialakítására
mesterségesen megfordított rajtrácsok, meg hasonlók nélkül is. Csak nézzük meg, mi sül ki ebből, próbáljuk meg! Nem kellene tartanunk a változtatásokról.”
Az elemzők többsége arra számít, hogy a folyamatos kieséses rendszer nem annyira magát az időmérőt, mint inkább
a versenyt fogja izgalmasabbá tenni
a rajtsorrend összekeverése révén.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!