Renault F1 Team's British driver Jolyon Palmer leaves the team garage during qualifying at the Australian Formula One Grand Prix in Melbourne on March 19, 2016. / AFP / POOL / BRANDON MALONE
Vágólapra másolva!
Szerintük a hosszútávú versenyzésbe való, és háttérbe szorítja a hibrid turbómotorok által közvetített pozitív üzenetet. A pillanatnyi fogyasztáskorlátot azért ők is megtartanák.
A Renault szeretné, ha eltörölnék a versenytávra vonatkozó 100 kg-os üzemanyagkorlátot a Forma-1-ben. Ezt a 100 kg/ó-s pillanatnyi fogyasztáslimittel együtt 2014-ben, az 1,6-literes, hibrid turbómotorokkal együtt vezették be, de a francia cégnél úgy érzik, a sport szempontjából rossz üzenetet közvetít.
„Én nagyon szeretném, ha az F1 az F1 maradna. Ne toljuk el a megbízhatósági versenyek irányába!" – idézi az Autosport Cyril Abiteboult, a Renault Sport ügyvezetőjét. „Az egyik veszély, amely az F1-et fenyegeti, abból adódik, hogy megpróbáljuk vegyíteni a hosszútávú versenyzéssel. Az utóbbi a hatékonyságról, a fenntarthatóságról szól, arról, hogy minél nagyobb távolságot kell hiba nélkül teljesíteni.
Az F1 lényegét viszont a rövid futamok jelentik,
illetve az, hogy folyamatosan támadni lehessen."
Abiteboul szerint ez önmagában még nem jelent feltétlenül pazarlást, hiszen a csapatok valójában a V8-as korszakban is takarékoskodtak a benzinnel, amikor pedig semmilyen fogyasztáskorlát nem volt. „Ez is a taktika részét képezte, hogy a versenytáv egészére vetítve optimális legyen a köridő" – mutatott rá. „Mindig hozzátartozott az F1-hez a mennyiségi korlátozások nélkül is, úgyhogy én azt teljesen kihúznám a szabályokból."
A hibrid turbók annak ellenére népszerűtlenek a közönség körében, hogy
az összteljesítményüket nézve erősebbek még a 2005-ig használt V10-es szívómotoroknál is,
a nyomatékuk pedig sokkal nagyobb, ezért jobb gyorsulást tesznek lehetővé. Abiteboul úgy véli, ha a nézők nem tartanák takarékoskodási versenynek az F1-et, az sokat javítana a sport megítélésén.
„A jelenlegi motorok megalkotásáért az összes gyártó, különösen a Mercedes, tapsot érdemelne. Fantasztikus technológiát hoztak létre, 30-40 százalékkal csökkentve a fogyasztást" – mondta. „Ez egyszerűen elképesztő, de a csodálatos üzenetet tönkreteszi az üzemanyagkorlát, amely miatt az emberek azt hiszik, az F1 a spórolásról szól."
Szavazzon!
Önnek mi a véleménye?
A Mercedes ugyanakkor nem ért egyet a Renault-val. Amikor szóba került, hogy a 2017-es technikai szabályokkal járó nagyobb légellenállásra való tekintettel legalább meg kellene emelni az üzemanyaghatárt, a csapatoknak nem sikerült közös nevezőre jutniuk, és az FIA-nál is ellenezték az elképzelést.
Pedig a 100 kg-ó-s pillanatnyi fogyasztáskorlátot a Renault is megtartaná.
„Gondoskodnunk kell róla, hogy az elektromotorokat senki ne használja fel mesterséges módon, benzint égetve el" – figyelmeztetett Abiteboul. „Ez tényleg homlokegyenest ellenkezne az üzenettel, amit közvetíteni próbálunk. De a pillanatnyi fogyasztáslimit elég, abszolút üzemanyagkorlátra nincs szükség."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!