A héten kiderült, hogy a Sauber még a februári bérek egy részével is tartozik az alkalmazottainak. Ezt az istálló menedzsmentje sem tagadta, de azt állították, csak átmeneti problémáról van szó, amely abból adódik, hogy
a télen nagyon magasak a K+F-költségek, a bevételek viszont ilyenkor a legkisebbek.
A Sauber tavaly is bajba került az év elején, mert kiderült, hogy kettőnél több fizetős versenyzőt szerződtettek le. Miután Giedo van der Garde emiatt beperelte őket, a csapat főnökét, Monisha Kaltenbornt a 2015-ös idénynyitó Ausztrál Nagydíj hétvégéjén börtönbüntetés fenyegette. Az ügyet végül sikerül rendezniük.
Az anyagi nehézségek tehát nem jelentenek újdonságot a Sauber életében, a szaksajtó az elmúlt napokban mégis arról cikkezett, hogy
a most tapasztalt nehézségeik valójában súlyosabbak a korábbiaknál, és egyenesen a létüket fenyegetik.
Ők is a három olyan csapat közé tartoztak, amely előleget kért Bernie Ecclestone-tól a tavalyi konstruktőri összetett alapján nekik járó pénzdíjakból.
Az Autosport értesülései szerint ugyanakkor végre kifizették az alkalmazottaik elmaradt bérét, és eredményesnek ígérkező tárgyalásokat folytatnak egy potenciális névadó szponzorral. A brit lap azt írja,
az indulásuk a jövő hétvégi melbourne-i idénynyitón már nem forog veszélyben.
A Sauber volt az egyetlen csapat, amely a tavalyi autójával vágott neki az előszezonnak. Az új C35 a második barcelonai tesztciklus nyitónapján mutatkozott be, és a négy nap alatt 1890 km-t teljesítettek vele, csak a Manort és a Haast előzve meg a heti listán.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!