A Mercedes és a Ferrari csatájára számít a közvélemény a 2016-os szezon során, de titkos esélyesként az előző két szezon 3. helyezettjét, a Williams-Mercedest sem lehet leírni. A grove-i istálló tavaly lemaradt a fejlesztési versenyben, és a teszteken sem voltak feltűnően gyorsak, ám Felipe Massa szerint ebből nem lehet következtetést levonni.
Magabiztossá tesz minket, hogy jó köröket futottunk,
de soha nem lehet tudni, hogy a többiek mennyi üzemanyagot vittek magukkal” – mondta, és rámutatott, hogy Barcelonában „10 kilogramm plusz súly 3 tizedet jelent, ezt számításba kell venni. Egy könnyű autó jelenthet 5 vagy akár 20 kg-mal kevesebbet is, ez nagy különbséget okoz a köridő terén.”
„Szerintem jelenleg a Mercedes áll az élen, de mi is versenyképesek vagyunk. Hogy mennyire, az majd kiderül, mindenesetre remélem, mosolyogni fogok az első verseny után!”
A Williams a lágy és a közepes keverékű gumikon csak kb. 2 tizeddel ért el rosszabb köridőt, mint a Ferrari, az ultra- illetve szuperlágyakon viszont 4-5 tizedes hátrányt hozott össze.
Massa kijelentette, hogy a Williams „a Mercedesszel és mindenki mással is” meg akar küzdeni, bár ő és az istálló technikai igazgatója, Pat Symonds sem volt biztos abban, hogy erre képesek lehetnek. Symonds ugyanakkor bizakodó, mert szerinte
az erőforrások teljesítménye kezd kiegyenlítődni,
és úgy érzi, az aerodinamikai fejlesztések terén jó munkát végeznek. Ezt viszont nehéz pontosan megítélni, mert az egyre kevesebb tesztnap révén nem jutnak annyi információhoz, mint régen.
„Statisztikai módszereket használunk az elemzéseinkhez, és minél több adatunk van, annál pontosabbá válik a modellünk. Az idén
nehezebb dolgunk van, mint valaha, mert csupán nyolc napnyi adatunk van.
Nem merném azt állítani, hogy egy adott pozícióban vagyunk, inkább azt mondanám, hogy csapatként kitűztünk bizonyos célokat az autónkkal kapcsolatban, de csak az első négy verseny után láthatjuk majd, hogy ez megfelelő volt-e.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!