Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton powers through a corner during qualifying of the Formula One Australian Grand Prix in Melbourne on March 19, 2016. / AFP / Paul Crock / IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE
Vágólapra másolva!
Toto Wolff nem érti, mit várunk a második alkalomtól, ha az első is pocsék volt.
Bahreinben folytatódik a Forma-1 új időmérőjéről szóló tragikomédia. A folyamatos kieséses rendszer két héttel ezelőtt, a melbourne-i idénynyitó szombatján megbukott, ezért a csapatfőnökök egy másnap reggeli válságtanácskozáson rögtön megszavazták, hogy azonnali hatállyal visszatérnek a régi formátumhoz.
A lépést azonban többen – köztük a Force India, a Williams és az FIA – elhamarkodottnak ítélték, ezért felmerült, hogy a Q1-ben illetve a Q2-ben továbbra is legyen „hirtelen halál", csak a végére ellaposodó Q3-ban állítsák vissza a tavalyig használt rendet. Ezt a kompromisszumot viszont a Red Bull és a McLaren nem fogadta el, úgyhogy végül a hétvégi Bahreini Nagydíjon is marad az Ausztráliában bemutatkozott időmérő.
Toto Wolff, aki Melbourne-ben azonnal „vacaknak" nevezte a folyamatos kieséses szisztémát, és nem rejtette véka alá, hogy ellene van, úgy véli,
a második alkalommal sem lesz izgalmasabb.
„A csapatok véleménye a melbourne-i vasárnapon egybehangzó volt róla, és nem volt pozitív" – emlékeztetett. „A reformmal nem sikerült megtalálnunk a helyes formátumot, és nehéz megérteni, hogy ezen a hétvégén, Bahreinben miért lenne szórakoztatóbb."
Wolff szerint a Forma-1-re az időmérő ügyében intenzív figyelem irányul, ezért alaposan, intelligensen átgondolt módon kell megoldást találni rá. „A nézők egy általuk érthető formátumban szoros küzdelmet szeretnének látni, mégpedig a világ legjobb versenyzői és autói között – ebben a sorrendben" – mutatott rá. „Ezt képesnek kell lennünk biztosítani a lelátókon és a tévé előtt ülő emberek számára is."
Melbourne-ben rátett egy lapáttal az időmérő kuszaságára, hogy a gyenge infografikai rendszer miatt nehéz volt egyszerre követni, mi történik a pályán, és kiket fenyeget a kiesés veszélye éppen. Végül csak ketten: Valtteri Bottas és Dannyil Kvjat kerültek a vártnál gyengébb rajtpozícióba.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!