Vágólapra másolva!
Bár az előszezonban még nem tapasztalt jelentős előrelépést, Ricciardo azt állítja, az Ausztrál Nagydíjon már igen.

A Renault motorja tavaly is csak a harmadik legjobb volt az F1 mezőnyében, de a francia cég azt állította, fél másodpercet nyert a télen – pedig eddig ők használták fel a legkevesebb, 7 fejlesztési zsetont a 32-ből a gyártók közül. A Red Bull versenyzői az előszezoni tesztek során nem tapasztaltak jelentős teljesítménynövekedést a tavalyihoz képest, Daniel Ricciardo azonban elismeri, hogy

az Ausztrál Nagydíjon már egyértelműen jobbnak érezte a motort, mint az előző évben.

„Gyorsabb autókat, Toro Rossókat, Williamseket és Force Indiákat is meg tudtam előzni a pályán, ez ígéretes volt" – idézi őt az Autosport. „Szerintem tizenkét hónappal ezelőtt ezeket a manővereket nem sikerült volna végrehajtanom, úgyhogy kétségkívül a helyes úton járunk. Várunk egy frissítést is a motorhoz, mégpedig remélhetőleg minél hamarabb. Van okunk bizakodni."

A Renault a szezon hetedik versenyére, a Kanadai Nagydíjra ígér egy 35 lóerővel erősebb új specifikációt. A franciák motorja sokkal megbízhatóbb is lett a tavalyinál – akkor a vezethetőségi és műszaki problémák miatt hónapokba telt, mire elkezdhettek foglalkozni a teljesítmény fokozásával.

A késlekedés komoly feszültséget szült, félig szakításhoz is vezetett a Renault és a Red Bull között. A francia vállalat újra gyári csapatot indított, míg a Milton Keynes-i istálló az idén a TAG Heuer névre átcímkézve használja tovább a hajtásláncukat. A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko elismerte, hogy gondolkodtak rajta, nem kellene-e saját motort építeniük, de ezt végül elvetették.

„A költségek óriásiak lettek volna.

és azt sem tudjuk, meddig maradnak érvényben a jelenlegi szabályok" – mondta, ismét hangsúlyozva, hogy a Red Bull túl bonyolultnak tartja a hibrid motorformulát.

Ricciardo 4. lett az idénynyitón Forrás: Getty Images / Red Bull Content Pool/Mark Thompson

Attól nem félnek, hogy beszállító nélkül maradnak. Marko elárulta, hogy a gyártók és az FIA között zajló egyeztetések során felmerült ötletek egyike szerint „2 százalékos határon belül kiegyenlítenék a különböző hajtásláncok teljesítményét, vagy ha nem, akkor mégis beengednének egy független motorszállítót."

A Red Bullnál arra számítanak, hogy a szezon közepétől a Ferrarival is szembeszállhatnak. Ricciardo szerint az autójuk a „jobban kíméli a gumikat, mint a Toro Rossóé és néhány másik csapaté. Ezt bebizonyítottuk, aminek örülök. A köridejeink pedig nem voltak messze a Mercedesétől és a Ferrariétól, úgyhogy a 4. hellyel elégedettek lehetünk."

Ricciardo a melbourne-i megszakítás után ugyanannyi kört teljesített a szuperlágy és a lágy gumikon, mint Sebastian Vettel, és átlagosan 3 tizedmásodperccel volt lassabb nála.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!