Vágólapra másolva!
Hétfőn kötést viselt a térdén, de egyébként nincs baja. Úgy érzi, felhasználta a maradék szerencséje egy részét, de a történtek Button szerint nem szólnak a fejvédő glória bevezetése ellen.

Fernando Alonso pályafutása legnagyobb balesetét szenvedte el a Forma-1 vasárnapi idénynyitóján, miután hátulról megtorpedózta Esteban Gutiérrez autóját. A kavicságy felett átszaltózó, ripityára tört McLarenről és a mellette a védőkorlátnak támaszkodó Alonsóról készült fotók bejárták a világsajtót, de a spanyol versenyző nem szenvedett komolyabb sérülést.

Alonso autójáról az összes kerék letört, de egyik sem szakadt ée a biztonsági kábelről Forrás: Anadolu Agency/2016 Anadolu Agency/Asanka Brendon Ratnayake

Amikor a svájci Blick veterán újságírója, Roger Benoit hétfőn összefutott vele a melbourne-i strandon, Alonso a térdén – amely nekiütődött a szűk pilótafülke oldalának – kötést viselt, egyébként úgy tűnt, jó formában van.

– mondta.

Alonso legutóbb a 2003-as Brazil Nagydíjon bukott hasonlóan nagyot: akkor a célegyenesben Mark Webber Jaguarjának leszakadt kerekét találta telibe padlógázzal, de azt állította, a melbourne-i baleset durvább volt.

„Az első becsapódásnál kicsit megijedtem, mert felrepültem a levegőbe, és csak remélhettem, hogy jól érkezzek le, nem a falnak csapódva, vagy frontálisan nekiütközve valaminek" – ismerte el. „Az ember ilyenkor nagyon szeretné, hogy legyen már vége, de hol az eget, hol a földet látja, az autó csak pörög és pörög, nem akar megállni. Elég ijesztő volt."

Alonso a leérkezés után azonnal kiszállt a pilótafülkéből, mivel tudta, hogy a tévéből a családja, az édesanyja is nézi a versenyt. „Hirtelen nem tudtam, hol vagyok, mert nagyon messze kerültem a pályától. Arra gondoltam, hogy ejha, jó sokat repültem!" – idézte fel. „Az egész lassabban történt, mint ahogy kívülről látszott."

A kétszeres világbajnok később köszönetet mondott az FIA-nak és a McLarennek, amiért az autója olyan biztonságos volt, hogy megvédte a becsapódás során. Este az Instagramon azt írta:

A baleset után többen felvetették, hogy Alonso a 2017-től tervezett, „glóriának" csúfolt fejvédő bukókerettől megsérülhetett volna, vagy legalábbis nehezebben tudott volna kimászni a pilótafülkéből. Ezt ugyan ő is „jó kérdésnek" tartja, és azt mondta, el kell rajta gondolkodni, csapattársa, Jenson Button szerint viszont a baleset nem szól a glória bevezetése ellen.

„Nem volt létkérdés, hogy minél gyorsabban kijusson az autóból" – vélte a brit. „Sokkal nagyobb annak a veszélye, hogy valami fejbe talál minket, mint annak, hogy megsérülünk, amikor az autónk fejjel lefelé van. A benzin kifröccsenése és a tűz nagyon ritka, mert biztonsági üzemanyagtankokat használunk."

„Szerintem a glóriával jobban járnánk" – tette hozzá. A beavatkozó bíróknak Alonso autóját „nyilván vissza kellett volna fordítaniuk, hogy segítsenek neki kiszállni, ami kicsit több ideig tartott volna, de mivel nem esett baja, ennek semmi jelentősége nem volt."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!