Egy ideig úgy tűnt, a Ferrari az időmérőn elszenvedett vereség ellenére győzelemmel indítja a szezont az Ausztrál Nagydíjon. Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen lerajtolta az első sorból startoló Mercedeseket, és a német versenyző egészen addig az élen állt, amíg Fernando Alonso és Esteban Gutiérrez ütközése miatt a 18. körben nem kellett piros zászlóval megszakítani a futamot.
A csapat főnöke, Maurizio Arrivabene azt mondta,
a bokszutcai irányítóközpontban magabiztosak voltak a győzelem felől.
„Rendszeresen ellenőriztük az előnyünket, figyeltük a stratégiai előrejelzéseket, és nyugodtak voltunk" – jelentette ki.
A megszakítás alatt azonban mindenki szabadon kereket cserélhetett, a Ferrari addig kiépített előnye elveszett, és a két Mercedes a fennmaradó 39 körre a hétvégén ki sem próbált közepes gumikat választotta. Vettel elismerte, hogy ez meglepte őket. A Ferrari a szuperlágy keveréknél maradt, de az hamar veszített a tapadásából, ezért nem tudtak eléggé meglógni Rosbergtől, mire másodszor is ki kellett állniuk a bokszba.
„Utólag úgy tűnik, talán mást kellett volna csinálnunk, de senkit nem fogok hibáztatni emiatt" – mondta Vettel, aki tavaly 34 másodperces hátránnyal, most viszont Lewis Hamiltont közelről üldözve lett harmadik. „Sokkal kisebb volt a lemaradásunk, pedig ez az egyik legrosszabb pályánk."
Vettel az utolsó előtti körben, Hamilton sarkában loholva ki is csúszott. „Keményen nyomtam a gázt a végéig. Nem akartam kimenni a fűre, de végül lenyírtam! Legalább a jövő héten, amikor hazamegyek, már nem lesz rá szükség" – viccelődött.
Habár a Mercedesnél is elismerték, hogy megkönnyebbültek, amikor a Ferrari a szuperlágy Pirellik mellett döntött, mert szerintük egyforma keverékkel nehezen győzték volna le őket, Arrivabene „nonszensznek" nevezte, hogy más stratégiával biztosan Vettel nyert volna.
„Ezt csak akkor jelenthetjük ki egyértelműen, ha áttanulmányoztuk az adatokat, hiszen minden autónak más a fogyasztása és máshogy koptatja a gumikat is" – mutatott rá.
Nonszensz, hogy biztosan hibáztunk.
Abban a szakaszban agresszíven kellett taktikáznunk. A döntésünk lehetett volna jó, és lehetett rossz is."
A Ferrari ugyanakkor azzal is hibázhatott, hogy túlságosan elnyújtotta Kimi Räikkönen első etapját, akinek emiatt esélye sem volt megvédenie a helyét a 4 körrel korábban kereket cserélő Rosberggel szemben. Igaz, ennek végül nem volt jelentősége, mert alig egy körrel az újraindítás után lángok csaptak elő az autója felső légbeömlőjéből, és a bokszba gurulva fel kellett adnia a küzdelmet.
„A verseny első fele jól ment, de egy ponton a motor vesztett az erejéből, és ki kellett állnom" – magyarázta. „Nem tudom, pontosan mi történt, de nem hiszem, hogy a motorral függött össze a probléma, az ugyanis tovább járt. Valami más állhatott a háttérben."
Räikkönen ugyanakkor biztatónak érezte az SF16-H versenytempóját.
„Tudtuk, hogy az időmérőn látott lemaradásunk nem valós" – mondta. „Az autónk gyors és jól vezethető volt, kellemesen éreztem magam benne, de persze el kellene jutnunk a célig. Még van dolgunk."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!