A Pirelli 2016-ra úgy akarta módosítani a gumikat, hogy visszahozza a régről ismert hirtelen tapadásvesztést, amivel kockázatosabbá tudták volna tenni a kiélezett stratégiákat a csapatok számára.
A teszteken azonban senki nem tapasztalta ezt a jelenséget,
és az olasz cég sportprogramját irányító Paul Hembery sem tagadja, hogy a tervük nem vált be.
„Nem láttunk semmilyen szakadékot" – mondta Melbourne-ben. „Most már csak jövőre foglalkozunk a problémával. Ebben a szezonban nem fejlesztjük tovább a gumikat, a munkánk innentől teljes egészében 2017-re irányul."
A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds meglepődött, hogy a „szakadéknak" nevezett hirtelen tapadásvesztésnek nyoma sem volt a barcelonai teszteken.
Őszintén szólva nem érzékeltünk különbséget a tavalyi és az idei gumik között"
– árulta el. „A Pirelli által kiadott specifikáció szerint a (futófelület alatti) új réteget elérve a tapadásnak nagyon gyengének kellene lennie. De ezt nem tapasztaltuk, fogalmunk sincs, miért. És nem voltunk vele egyedül."
Hembery ugyanakkor azt állítja, a Pirelli képes lesz megfelelő gumikat készíteni a 2017-re tervezett, a jelenleginél jóval nagyobb terhelést jelentő szabályokhoz, amelyek révén az F1-es autókat szeretnék körönként 4-5 másodperccel gyorsabbá tenni. Az FIA a Stratégiai Munkacsoporttal tartott ülése eredményeként
részletes technikai specifikációt fog adni a Pirellinek arról, hogy pontosan milyen gumikat várnak tőlük.
„Úgy éreztük, szükségünk van egy egységes dokumentumra ezzel kapcsolatban ahelyett, hogy mindenki egyenként mondaná el, mit szeretne, miközben mások valami teljesen mást várnak. Ez lehetetlen helyzetbe hozna minket" – mutatott rá a Motorsport.com-nak Hembery.
Bár a Pirelli elvben már a 2017-től 2019-ig tartó időszakra is megállapodott a Forma-1 gumiszállítói szerepéről, Hembery megerősítette, hogy formálisan még mindig nem hosszabbították meg a szerződésüket. „Még sok részletről egyeztetünk, de a tárgyalások nagyon előrehaladt állapotban vannak" – tette hozzá.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!