Március 1-től Juszuke Haszegawa váltotta a Honda F1-es programjának élén a nyugdíjazására készülő Jaszuhisza Arait, akinek irányítása alatt a japán gyártó kínosan gyenge teljesítményű és megbízhatóságú erőforrással tért vissza a sportágba a McLaren partnereként.
Haszegawa korábban 10 évig sorozatgyártású autók motorjainak fejlesztésével foglalkozott 10 évet töltött az F1-ben, és egy évtizedig kutatás-fejlesztéssel kapcsolatos feladatokat kapott.
Az F1i.com-nak adott interjújában kijelentette, hogy a Hondánál „a versenyzéssel foglalkozó mérnökök, és a sorozatgyártású termékekkel foglalkozó szakemberek szorosan együttműködnek, és nagyon gyakran eszmét cserélnek”, valamint
a gyártó „nem különít el munkacsoportokat és szakterületeket”,
és ezt „még az F1-es társadalomban is szokatlannak” tartja. Haszegawa viszont kijelentette, nincs gond a McLaren sikeréért dolgozó mérnökök felkészültségével.
„Műszaki szempontból a mérnökeink és a szerelőink nagyon képzettek, és átfogó műszaki ismereteik vannak, de
néhányuknak semmilyen tapasztalata nem volt a versenypályákról”
– ismerte el. „Akadnak apróságok, elnevezések, amelyeket nem ismerünk, és ez néha csalódást kelt azokban, akik jártasak a Forma-1-es nyelvezetben. Ez persze a technikai fejlesztéseket nem érinti, és a mérnökeink érzik is a nyomást, de rengeteg időre van szükségük, hogy hozzászokjanak az itteni munkához.”
Haszegawa tagadta, hogy a tavalyi fiaskó után az idén újratervezés éve következik, és leszögezte, hogy a céljuk továbbra is a világbajnoki cím megnyerése, de
az idén egyelőre csak a rendszeres pontszerzésben bízik.
Nagyon fontosnak tartotta, hogy elérhető ambíciókat fogalmazzanak meg, így elkerüljék a csalódást, mert ha nem így tennének, az emberek „nem éreznék, hogy elérik-e a céljukat vagy sem.” Úgy véli, a tesztek alapján az energia felhasználása és a megbízhatóság terén is javultak.
„Ezt viszont a versenyeken is bizonyítanunk kell. Egyelőre elégedettek vagyunk a teszt eredményével, de négy nap alatt
kevesebb, mint 2000 kilométert mentünk, és ez igazolásnak nem nem elég”
– mondta, és elismerte: „A motor teljesítményével még mindig nem vagyunk elégedettek, emellett az energia visszatáplálása és felhasználása sem ideális. Ezeken akarunk javítani, miközben fenntartjuk a megbízhatóságot” – foglalta össze.
A műszaki fejlesztések mellett a Honda igazgatótanácsának tagja lett Josijuki Matszumoto is, akinek kifejezetten az F1-es program felügyelete lesz a feladata a legmagasabb szinten. Eddig Arai jelentett a felsővezetésnek, de egy külön igazgatótanácsi tag azt is jelképezi, hogy
a japán gyártó elkötelezett az F1-es részvétel mellett.
Ettől viszont az autó nem lesz gyorsabb, és Haszegawa azt is elárulta, hogy „az első teszten nem találtunk nagyon jó beállításokat, amelyeket a második teszten és a versenyeken alkalmazhatnánk”, ezért közben kicserélték az erőforrás egy részét új fejlesztésekre, így a hardver már „pontosan ugyanaz”, ami Melbourne-ben is bemutatkozik a jövő hétvégén.
Haszegawa viszont a tesztek alapján, rövid távon nem vár nagy áttörést: „Nem vagyok nagyon optimista a teljesítménnyel kapcsolatban.
A 6-7. hely környékén voltunk, ami nem igazán jó.
Tavalyhoz képest jobb, de így sem elég jó. Nem vagyok elégedett, ennél még nagyobb céljaink vannak.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!