Még a Red Bull menedzsmentje is arra számított, hogy a tavalyi Ferrari hajtásláncot használó Toro Rosso az idei szezon elején legyőzi majd a korábbi világbajnok istállót, de a Mercedes GPS adatai alapján már úgy tűnik, hogy a Red Bullban üzemelő TAG Heuer (Renault) erőforrás jobban teljesít az olaszok 2015-ös motorjánál. Ráadásul Carlos Sainz szerint az RB12 a legjobbak között van.
„Rengetegszer kérdeztek már minket arról, hogy megvívhatunk-e a Red Bull-lal, és nyilvánvalóan szeretnénk, de azt sem szabad elfelejteni, hogy az övék az egyik, ha nem a legjobb karosszéria a mezőnyben. Az idén már a motorjuk sem tűnik olyan rossznak. Az egyenesekben olyan gyorsak, mint mi, úgyhogy a Red Bull mindenképpen kemény dió lesz számunkra a következő futamokon.”
A Mercedeshez hasonlóan a többi istálló, köztük a Toro Rosso is folyamatosan elemzi a versenytársak teljesítményét. Sainz kijelentette, az adataik alapján úgy tűnik, a Red Bull a pályák bizonyos szakaszain az élmezőny szintjén van. „Látjuk (Daniel) Ricciardo GPS adatait, meg minden egyebet is.
A közepes tempójú és lassú kanyarokban nagyon gyorsak. Legalább annyira, mint a Mercedes, de még az is lehet, hogy náluk is gyorsabbak.
Nagyon nehéz lesz megküzdeni velük, rendkívül magas szinten állnak” – foglalta össze az Autosportnak a spanyol pilóta, aki csapattársához, Max Verstappenhez hasonlóan szeretné az anyaistállónál folytatni a pályafutását.
Sainz arra is rámutatott, hogy a Red Bull költségvetése az övékhez képest „egy másik bolygón van”, ezért nem is érdemes azon gondolkodniuk, hogy márkatársaik előtt végeznek-e. Továbbra is a Force India és a Williams legyőzésére gyúr, még úgy is, hogy a tavalyi Ferrari motorral a csúcssebességük várhatóan nem lesz túl magas. „Azt viszont tudjuk, hogy a mi autónk is nagyon jó a kanyarokban” – jegyezte meg.
Ricciardo a Red Bull jó kanyarodási tulajdonságai kapcsán megjegyezte, hogy véleménye szerint elsősorban a féktávokon tudja visszanyerni az időt, amit az erőforrás lemaradása miatt az egyenesben egyébként összeszed. Ez Bahreinben különösen fontos volt, hiszen több kemény féktáv is található a pályán.
Noha veszítünk egy kicsit az egyenesekben, így is akadt néhány elég durva féktáv, ezeknél hoztuk be az elvesztett idő egy részét”
– nyilatkozta az ausztrál, aki az idén eddig két 4. helyet szerzett. „Az autó fékjei kifejezetten jók. Főleg a (bahreini) időmérőn voltam velük nagyon magabiztos. Láttam, hogy az időm az első szektorban elég versenyképes volt ahhoz képest, hogy milyen hosszúak az egyenesek, szóval gyanítom, hogy sokat visszanyerünk a fékezéskor.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!