A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds úgy gondolja, a résztvevő csapatok részére némileg megkönnyítheti a 2017-es évre történő felkészülést a Pirelli idei gumitesztje. A Williams azon csapatok közé tartozik, akik már jelezték, hogy rendelkezésre bocsátják az átalakított 2015-ös autójukat, hogy a gumigyártó könnyebben kifejleszthesse a következő idényre szánt abroncsait, amelyeknek a mérete és a szerkezete is változik.
Noha a Pirelli tesztje kifejezetten a gumik fejlesztésére szolgál, Symonds szerint az istállók profitálhatnak belőle. "Egy csomó abroncsot hoznak majd a tesztre, és megkérdezik, melyik tetszik a legjobban. Ebből fogunk kiindulni" - mondta a technikai igazgató. "Egy másik csapatnak talán más keverékek feküdnének jobban, ezért más irányba haladnának a fejlesztések."
Symonds szerint a 2015-ös autók átalakítása is szolgálhat hasznos információkkal. "Nagy feladat áll előttünk, de talán megéri" - nyilatkozta. "Ami az autó elejét illeti, nem lesz elvesztegetett idő az autó módosítása. Nem azt mondom, hogy olyan alkatrészeket gyártunk, amelyeket a jövő évi autónkra is felszerelünk majd, de a kialakításukról tanulhatunk valamit."
Symonds azonban hozzátette, a csapatok mindenképpen beszélnek majd az FIA versenyigazgatójával, Charlie Whitinggal a megengedett módosításokról, hiszen az autóknak a teszten meglehetősen szigorú előírásoknak kell megfelelniük.
Az idei év meglepetéscsapata, az újonc Haas 2015-ös autó híján nem vehet részt a gumiteszten, pedig a csapatfőnök Günther Steiner szerint több gyakorlási időre lett volna szükségük. Noha az első két versenyen Romain Grosjean révén egy 6. és egy 5. helyet is sikerült elcsípniük, még követnek el olyan hibákat, amelyeket Steiner szerint csak több tapasztalattal lehet kiküszöbölni.
"Örülnék, ha új csapatként néhány nappal többet tesztelhetnénk, mint a többiek" - nyilatkozta. "Ha legalább három nappal többet kaptunk volna, jobban megismerhettük volna az autónkat, és a csapatunk is jobban összerázódhatott volna. Ezzel elkerülhettük volna a kisebb hibákat, amelyeknek néha súlyos következményei vannak."
A Haas egy új első szárnyat vitt a Kínába, az alkatrész azonban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. "Ha van egy új fejlesztésünk, a hétvége során nagyon kevés időnk van arra, hogy szorosan együttműködve megpróbáljuk kihozni belőle a legtöbbet, mert még nem rázódtunk össze" - magyarázta, majd hozzátette, az extra tesztnapokkal nem az lenne a céljuk, hogy gyorsabbá tegyék az autójukat, csak a hibák számát szeretnék csökkenteni.