Williams Martini Racing's Brazilian driver Felipe Massa drives during the third practice session at the Sakhir circuit in Manama on April 2, 2016 ahead of the Bahrain Formula One Grand Prix. AFP PHOTO / MOHAMMED AL-SHAIKH / AFP PHOTO / MOHAMMED AL-SHAIKH
Vágólapra másolva!
A grove-i istálló Bahrein óta nem tudott még egyet gyártani az új alkatrészből, ami Felipe Massa autóján ráadásul nem is vált be. A Kínai Nagydíjon Valtteri Bottas próbálhatja ki.
Új orrkúpot és első szárnyat próbált ki a Williams Bahreinben Felipe Massa autóján, mivel a brazil pilóta állt jobban a pontversenyben. Az alkatrészt repülővel küldték a csapat után, mivel nem készült el a hétvége kezdetére, és nem is váltotta be a hozzá fűzött reményeket: Massa szombaton „vezethetetlennek” nevezte autóját, miután felszerelték rá az új orrkúpot.
„A bahreini hétvége alapján nem volt könnyű tanulságokat levonni” – ismerte el Massa, aki körhátránnyal a 8. helyen ért célba Valtteri Bottas előtt, miután a finn pilóta az első kanyarban nekiment Lewis Hamilton autójának, majd áthajtásos büntetést is kapott.
„Csak egy új orrkúpunk van. A másik még gyártásban van, megérkezik majd, de egyelőre csak egy áll rendelkezésre, és az a másik autón lesz” – utalt Bottasra.
Meglátjuk, hogyan működik majd ezen a pályán. Rá kell jönnünk, hogy jobb-e vagy sem
(az eredetinél).” Massa arra is rámutatott, hogy a Williamsnek át kell gondolnia a versenytaktikát, miután Bahreinben ragaszkodtak a két bokszkiálláshoz, így a lassabb, közepes keverékű abroncsokat használták, miközben Romain Grosjean és a Haas csapat háromszor állt ki, és sokkal többet autózott a gyorsabb, szuperlágy gumikkal, amelyek az 5. helyhez segítették hozzá a franciát. „Számos következtetést levonhattunk” – ismerte el a brazil pilóta.
„Az egyértelmű, hogy a versenyen nem a helyes stratégiát követtük, és próbáltuk megérteni a gumik működését is.
A Haas nagyon agresszív stratégiát választott, pont az ellenkezőjét annak, amit mi, és ez jobban bevált nekik. Talán megéri menet közben változtatni, mint ragaszkodni a stratégiához, mert így talán kevesebb helyet vesztünk” – mondta Massa, aki elismerte, hogy a hosszabb etapokon nyújtott teljesítményen még dolgozniuk kell.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!