A Pirelli a Bahreini Nagydíj délelőttjén nyilvánosságra hozta, hogy az egyes versenyzőknek hány használt illetve új gumiszettje maradt a futamra az egyes keverékekből. A listán nincs nagy meglepetés: noha a Ferrari három közepes garnitúrát rendelt, ebből pénteken Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is felhasznált kettőt, ezért a versenyen ugyanúgy csak egyből gazdálkodhatnak majd, mint a Mercedes pilótái.
Nekik, illetve Lewis Hamiltonnak és Nico Rosbergnek egyaránt 2 új lágy, valamint 3 használt szuperlágy szettje van.
Csak a Williams párosának, Valtteri Bottasnak és Felipe Massának áll 2 szett közepes gumi a rendelkezésére. Ez elvben megnyithatja előttük az utat a két kiállásos stratégia előtt. A szuperlágy gumikon rajtoló versenyzőknek (a Q3 résztvevői mind közéjük tartoznak) ugyanis várhatóan már korán ki kell majd állniuk a bokszba, így a maradék 45-50 kört csak két szett közepessel tűnik ésszerűnek egy további kerékcsere mellett teljesíteniük.
A Pirelli szerint azonban papíron a három kiállás az optimális. Ők úgy számolnak, hogy a 14. körben lesz érdemes a szuperlágyról a lágyra, majd a 29. és a 43. körben ismét a lágyra váltani. Ezzel a stratégiával csak az a probléma, hogy három lágy szett kell hozzá, annyi pedig az egész mezőnyben csak Rio Haryantónak van.
Az alternatív megoldás a Pirelli szerint az lehet, hogy a 12. körben a szuperlágyról egy újabb szuperlágyra, a 27.-ben egy újabbra, majd a 42. körben egy lágy szettre váltanak a versenyzők. Ehhez három szuperlágy és egy lágy garnitúrára van szükség – a lehetőség a Ferrari és a Mercedes számára is adott.
„A" stratégia
1-14. kör: szuperlágy
15-29. kör: lágy
30-43. kör: lágy
44-57. kör: lágy
„B" stratégia
1-12. kör: szuperlágy
13-27. kör: szuperlágy
28-42. kör: szuperlágy
43-57. kör: lágy
A Bahreini Nagydíj ugyanakkor stratégiai szempontból az év egyik legváltozatosabb versenye lehet. A csapatok meglehetősen szabadon variálhatnak a gumik sorrendjével – aki például a hajrára tartogatja a szuperlágy gumijait, az a végén nagyot villanthat.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!