Az imolai pálya menedzsmentje már eddig is többször igyekezett biztosítani róla Bernie Ecclestone-t, hogy kész az Olasz Nagydíj megrendezésére, amennyiben az eddigi helyszínnel, Monzával folytatott egyeztetések végleg kudarcba fulladnak. Az Autodromo Enzo e Dino Ferrari egyszer, 1980-ban már otthont adott a versenynek, majd
1981 és 2006 között San Marinó-i Nagydíj néven látta vendégül a Forma-1-et,
beleértve az 1994-es fekete hétvégét, amelyen Roland Ratzenberger és Ayrton Senna is halálos balesetet szenvedett.
Úgy tűnik, Imola most egy apró lépéssel közelebb került ahhoz, hogy újra F1-es autók körözzenek rajta, az Autosport szerint ugyanis Ecclestone már tárgyalt is a pálya főnökével, Selvatico Estensével erről. Estense megerősítette, hogy készek fogadni a mezőnyt: az utolsó San Marinói Nagydíj óta Imolát felújították, beleértve a bokszok és a paddock területét is.
A pályának az FIA besorolása szerint „Grade 1" minősítése van, ami azt jelenti, hogy F1-es futamot is rendezhetnek rajta, bár az utóbbi években a World Superbike volt a legrangosabb sorozat, amelynek szerepelt a versenynaptárában. Otthont adott még többek között az olasz F4, a Formula Renault és az ELMS rendezvényeinek is.
Ecclestone-nak Monzával már régóta nem sikerül megegyeznie a hosszabbítás feltételeiről,
különösen a jogdíjakról. Bár Olaszországban még törvényt is módosítottak, hogy több szervezetet be lehessen vonni a verseny finanszírozásába, még így sem születetett megállapodás. Az olasz sajtó szerint ez személyes okokra vezethető vissza: Ecclestone nem jött ki a pályát üzemeltető SIAS vezetőivel. A Tuttosport ezért úgy véli, a helyi autóklub, ACM elnöke, a korábbi F1-es pilóta Ivan Capelli lemondása, amelyre nemrég került sor, helyreállíthatja a bizalmát, és elősegítheti, hogy Monza új szerződéshez jusson.
Ecclestone egyébként a hírek szerint nem látott garanciát arra sem, hogy megvalósul a pálya hétmillió eurós felújítása, és aggasztották Monza tisztázatlan tulajdonjogi viszonyai. „Tiszta politika az egész" – jelentette ki.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!