A Renault vezetői már hónapok óta hajtogatják, hogy ha jövőre, a tervezett új technikai szabályok mellett is marad az egész versenytávra érvényes 100 kg-os üzemanyagkeret, az F1 folyamatos benzinspórolássá fajulhat a szélesebb autók és gumik nagyobb légellenállása miatt.
„Szerintem zűrzavar lesz" – mondta a Renault technikai igazgatója, Nick Chester még február végén. „A technikai szabályokkal kapcsolatos megbeszélésen megszavaztuk, hogy eltöröljük a versenyre vonatkozó fogyasztáslimitet. Az átfolyás korlátozása megmarad, úgyhogy a zöld üzenet megállja majd a helyét, mert az autók nem fogyaszthatnak túl sokat, de a limit eltörlésével megszűnik a spórolás, ami úgy tűnik, jót tesz majd a versenyeknek."
Csakhogy a Stratégiai Munkacsoport és az F1 Commission már
február közepén leszavazta a limit megemelését
arra hivatkozva, hogy szembe megy a hibrid turbómotorokhoz kapcsolódó takarékoskodási törekvésekkel. Különösen a Mercedes ellenezte. Pedig a Renault Sport ügyvezető igazgatója, Cyril Abiteboul egy hónappal később rámutatott, „az egyik veszély, amely az F1-et fenyegeti, abból adódik, hogy megpróbáljuk vegyíteni a hosszútávú versenyzéssel. Az utóbbi a hatékonyságról, a fenntarthatóságról szól, arról, hogy minél nagyobb távolságot kell hiba nélkül teljesíteni. Az F1 lényegét viszont a rövid futamok jelentik."
A Motorsport.com azonban most azt írja, a kérdés visszakerült a napirendre, s bár az üzemanyaglimit teljes eltörléséről továbbra sincs szó, a Stratégiai Munkacsoport és az F1 Commission jövő keddi, Biggin Hillben tartandó ülésén a reformcsomaggal együtt
szavazni fognak arról is, hogy a keretet 100-ról 105 kg-ra emeljék.
Ez olyan kompromisszum lehet, amelybe talán a Mercedes is belemegy.
A 100 kg/ó-s pillanatnyi átfolyási limitet ugyanakkor nem érinti a kezdeményezés. Azt a Renault is megtartaná, nehogy az MGU-K-t mesterkélt módon, benzines generátorként kezdjék el használni a gyártók.
Egyébként az egész 2017-es reformcsomag körül nagy a zűrzavar. A Mercedesnél úgy vélik, mivel egy mért körben már az idei autók is az F1 történetének leggyorsabbjai közé tartoznak, nincs értelme 3-5 másodperccel tovább növelni a tempót, a Red Bull viszont azzal vádolja őket, hogy csak az előnyük konzerválása érdekében ellenzik a változtatásokat.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!