Ismét elgondolkodhat a Red Bull az élmezőnybe jutás lehetőségén, mivel a Renault motor lemaradása ellenére is egyelőre a 3. legjobb csapatként szerepelnek az F1-ben, és a Kanadai Nagydíjra a francia gyártó fejlesztésekkel készül. A Red Bull tavaly folyamatosan, éles hangon bírálta beszállítóját, próbáltak megszabadulni is tőlük, de végül maradtak, és Christian Horner az idén már elégedettebb az autógyártó tevékenységével.
„Szerintem az erőforrás oldalán a Viry-ben dolgozó srácok jó munkát végeztek a tél folyamán” – idézte a Motorsport.com. „Az átszervezéseik az általuk követett irány, és a világos stratégia terén kezdenek beérni, úgyhogy biztos vagyok abban, hogy javulni tudtak. Nagyon reménykedünk a következő lépésben, a B motorváltozatban. Ha meghozza azt, amit beharangoztak, akkor még versenyképesebbé válhatunk.”
Horner szerint az is jót tett az együttműködésüknek, hogy az idén már nem a Renault, hanem a TAG Heuer márkaneve alatt fut a gyári istállóéval egyébként azonos erőforrás. Úgy véli,
a franciák így az üzleti kérdések helyett a műszaki szempontokkal foglalkozhatnak.
A Red Bull helyzetére reagálva Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing ügyvezetője az Autosportnak elmondta, úgy véli, partnerük tavalyi kifakadását az okozta, hogy
rájöttek, mennyire kiszolgáltatottak a motorszállító teljesítményének vagy annak hiányának.
Ez nem az ő hatáskörükbe tartozik, mert úgy döntöttek, hogy független csapatként működnek anélkül, hogy saját motort építenek, ami felelősséget hordoz.”
Abiteboul rámutatott, a Red Bull inkább karosszériafejlesztésre és versenyzőnevelésre költi a pénzét, ezért nagyon jók e téren, az erőforrás tekintetében viszont kénytelenek külső beszállítóra hagyatkozni. „A Red Bull mindenki máshoz hasonlóan versenyképes motort akar” – vélte Abiteboul.
Ha bízni kezdenek abban, hogy versenyképes erőforráshoz jutnak gyári vagy független forrásból, biztosan elégedettek lesznek.”
A francia szakember szerint a Red Bull bármilyen motort szívesen látna az autójában, ami győzelmeket hozhat az istállónak. Ha ezt egy autógyártótól megkaphatják, nem akarnak majd alternatív megoldás után nézni, de ha nem, másfelé is próbálkozhatnak.
Versenyképesek akarnak lenni. Ez az egyetlen céljuk, ráadásul már ma. Nem holnap, nem holnapután.
Bármi is adja meg nekik a lehetőséget, ők azt szívesen látják, beleértve az FIA szabványmotorját is.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!