Sebastian Vettel a 4. helyről indult, és ugyanott ért célba a Monacói Nagydíjon, pedig a fékekkel szenvedő Nico Rosberget sikerült megelőznie a bokszban, Sergio Pérez viszont eléje került. Mivel Kimi Räikkönen a vizes pályán a falnak csapódva kiesett,
a Ferrari az idén először nem jutott fel a dobogóra,
de Vettel úgy véli, ennek főleg az volt az oka, hogy miután már korán, a 13. körben intermediate gumikra váltott, beragadt Felipe Massa mögé.
A 20. körig 17 másodpercet vesztett mögötte, a hátránya az élen állókhoz képest így 47 másodpercre nőtt. Ez főleg azért jelentett problémát, mert Rosberg is eléje tudott visszatérni a bokszból. „Az első kiállást agresszíven időzítettük, ami szerintem helyes döntés volt, csak meg kellett volna előznöm Felipét, és ez nem sikerült" – magyarázta Vettel. „Emiatt elvesztettük a lendületünket, beragadtunk egy lassú bolyba.
Ha legyűröm Felipét, nem kellett volna dobogó miatt aggódnom, hanem szemet vethettem volna az első két helyre."
Vettel a második kiállásánál, amikor intermediate-ről lágy gumikra váltott, Rosberg elé került, csakhogy beszorult Pérez mögé. Eleinte azt hitte, meg fogja tudni előzni a Force Indiát, mert úgy érezte, körönként egy másodperccel gyorsabb is volt nála – mégsem bírt vele végül. Viszont arra számított, hogy Lewis Hamiltonnak és Daniel Ricciardónak újra kereket kell majd cserélnie.
„Azt hittem, Daniel autóján is az ultralágyak vannak, és a verseny végén bajba fognak kerülni, úgyis ki kell majd állniuk újra. Ilyen nedves, nyers pályán eleve nehezebb életben tartani a gumikat" – mondta Vettel, aki a 31. körben a lágy Pirelliket kapta meg. „Szerintem ez helyes választás volt, a táv egészét nézve gyorsabbnak bizonyult, hoztunk is vele az éllovasokon. Viszont egy kiállással előttünk jártak, úgyhogy utolérni nem tudtuk őket, ha nem cserélnek kereket újra."
A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene az Origo GPhírek-nek azt mondta, a Ferrari stratégiája helyes volt, mert ha Vettel később cserél kereket, még hátrébb végez.
Kénytelenek voltunk agresszíven taktikázni"
– jelentette ki. „Massa elénk került, ez benne van a pakliban. Különben teljesen más helyen végeztünk volna, és másról is beszélgetnénk most. Nem akarok kifogásokat keresni, de Monacóban előfordul."
Räikkönen már a 11. körben kiesett a Monacói Nagydíjról, amikor a féktávon leváltás közben blokkolva a Ferrari hátsó kerekeit nekicsúszott a Loews hajtű korlátjának. Ahogy visszaevickélt az ívre, összekoccant Romain Grosjeannal, és hátulról Massa is nekiment egy kicsit. Az Origo GPhírek kérdésére a finn azt állította, nem látta őket.
„Csak megpróbáltam normálisan befordulni a kanyarba, de nem tudtam az autó alá beragadt első szárny miatt" – mondta. „A csapattól szóltak, hogy álljak meg.
Addigra az alagútban voltam, ott mégsem parkolhattam le, ezért lassan elvergődtem egy biztonságos helyre."
Räikkönen végül az alagút utáni sikán bukóterébe húzódott le, s bár az akcióját a sportfelügyelők is vizsgálták, nem büntették meg, mert elfogadták, hogy korábban nem volt hol megállnia a sérült autóval. Ám az eddig az egyéni összetett 2. helyén álló Räikkönen visszaesett Hamilton és Ricciardo mögé a pontversenyben, és elismerte, hogy „nem nagyon" talál pozitívumot a monacói hétvége után.
A Ferrarinál nem hibáztatták.
„Minden versenyzőnek, akit valaha ismertem, voltak olyan pályái, amelyeket nem kedvelt. Kimi nem kedveli Monacót" – mondta Arrivabene. „Még akkor sem szerette, amikor nyert itt. Nincs értelme panaszkodnunk rá, el kell fogadnunk, hogy ez a versenye így alakult. Reméljük, a többi jobban fog."
A Ferrari előnye a Red Bullhoz képest 9 pontra csökkent a konstruktőri összetettben.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!