Williams Martini Racing's Finnish driver Valtteri Bottas drives during the third practice session at the Monaco street circuit, on May 28, 2016 in Monaco, one day ahead of the Monaco Formula 1 Grand Prix. / AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
Massa egyetlen árva pontot szerzett Monacóban, de a Williams szerint Bottas gyűjthetett volna még néhányat, ha az első kerékcseréjénél nem romlik el a hátsó emelő.
A Williams jobb eredménnyel távozik az idei Monacói Nagydíjról, mint a tavalyiról, bár így is ez volt a leggyengébb 2016-os versenyük: Felipe Massa 10., Valtteri Bottas 11. lett. "Szereztünk egy pontot. Nem ennyit akartunk, de a semminél jobb" - értékelt a csapat teljesítményért felelős mérnöke, Rob Smedley.
A szűkszavú Massa hasonló bölcsességet fogalmazott meg, hozzátéve, hogy "egyértelműen ez volt az idény eddigi legnehezebb futamhétvégéje."
Smedley ugyanakkor rávilágított: Bottas az időmérőhöz hasonlóan a futamon is megelőzhette volna Massát, csak elrontották az első kerékcseréjét. "Sajnos a hátsó emelő nem működött jól, amivel sokat vesztettünk, mert Valtteri visszaesett (Pascal) Wehrlein mögé. Innentől nagyon nehéz volt a versenye, mert nem tudott előzni.
E nélkül a 7-9. helyen végezhetett volna"
- nyilatkozta.
A Williamsre jellemzők voltak az ilyen jellegű, operatív és bokszutcai hibák az utóbbi években. Bottas említett kiállása 27,3 másodpercig tartott a bokszutcában, miközben a mezőny nagy része 25,5 másodperc alatt letudta a műveletet.
"Meg kell vizsgálnunk a stratégiánkat, hogy miért vesztettük el a jó pozíciót" - mondta Bottas. "Lehet, hogy rosszkor álltunk ki a bokszba."
Bottas a száraz pályán is végrehajtott egy kerékcserét a 49. körben, a szuperlágy keverékről az ultralágyra váltva. Az Origo GPhírek kérdésére Smedley elmondta, hogy az abroncsok állapota miatt nem aggódtak,
egyszerűen csak kockázat nélkül meghúzhatták ezt a lépést a VSC-fázisnak köszönhetően.
"Eléggé biztosak voltunk benne, hogy eljutna a verseny végéig azzal a szett szuperlággyal, ahogy Felipének is sikerült. De mivel Valtteri már úgyis a pontszerzők mögött haladt, megragadtuk a VSC által kínált ingyen kerékcsere lehetőségét" - nyilatkozta. "Visszatettük az autójára az időmérőn használt ultralágy szettet, amely kicsit nagyobb tapadást biztosított. Így ráadásul a megfelelő gumikon lett volna, ha esetleg beküldik a Safety Cart.”
A mérnök abban bízik, hogy a világbajnokságban a soron következő pályák kedvezni fognak a Williamsnek, amely elsősorban azt kedveli, ha sokat számít a motorerő.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!