Danyiil Kvjat alaposan megfizetett azért, hogy teljesítménye elmaradt Daniel Ricciardóétól, ráadásul az Orosz Nagydíjon egymás után kétszer is nekiment Sebastian Vettel autójának, ezzel lenullázta a német versenyző és a teljes Red Bull istálló versenyét is. Helmut Marko, a Red Bull pilótanevelő programjának vezetője úgy döntött, Kvjatot kivonják a tűzvonalból, és Max Verstappent ültetik a helyére.
Bár a baleset után Vettel is személyesen kérte, hogy korábbi főnökei beszélgessenek el Kvjattal, arra senki sem számított, hogy a Red Bull elküldi az orosz versenyzőt.
Talán ennek is köszönhetően Kvjat hazájában terjedni kezdett a pletyka, hogy a fiatal tehetség menesztésének hátterében a Scuderia állhat, de ezt az olaszok határozottan cáfolták.
Nem vettük fel a kapcsolatot a Red Bull-lal”
– állította a maranellói vállalat szóvivője a Sportbox című kiadványnak. Ettől teljesen függetlenül Sergio Marchionne, a Ferrari elnöke is leszögezte a La Repubblica hasábjain, hogy nem foglalkozik a Szocsiban történt balesettel, és Kvjat további sorsával. „Nem akarom megítélni az egyik versenytársunk döntéseit” – mondta.
Szerencsétlen baleset volt, és szerintem Kvjat bocsánatot kért Sebtől. A témát ezzel lezártnak tekintem.”
Oroszországban viszont nagy hullámokat kavart a Red Bull elhatározása. A Sport Express szerint Igor Ermilin, a helyi automobil szövetség elnöki tanácsadója azt mondta, Kvjat lefokozása
a leghülyébb döntés, amit valaha láttam a Forma-1-ben.”
Hozzátette, a csapat lépése „meglepő, érthetetlen, és semmilyen érvet nem találok, amivel ezt alá lehetne támasztani.” Ermilin szerint a helyzet aláássa Kvjat bizalmát, és úgy véli, a versenyzőnek már nincsenek morális kötelezettségei a csapat felé.
Vannak azonban visszafogottabb hangok is: Szergej Zlobin, az F1 felé igyekvő SMP Racing csapat egyik tagja szerint nincs joga megítélni a Red Bull és Helmut Marko döntéseit, az SMP sportigazgatójaként dolgozó egykori F1-es pilóta, Mika Salo pedig a finn MTV3 csatorna műsorában úgy vélte, „Kvjatnak most meg kell mutatnia, hogy képes legyőzni Carlos Sainzot, így esélye lehet, hogy ismét találjon magának egy élcsapatot.
Kvjat és Vettel balesete után a Ferrarit nem csak a pontveszteség aggasztotta, abban sem lehettek teljesen biztosak, hogy a két ütközés után nem kell ismét motort cserélni a német pilóta autójában. A maranellói istálló egyelőre arra jutott, hogy az erőforrás épségben átvészelte az ütéseket, és csak a sebességváltót cserélik újra, de ezt a szabályok szerint büntetlenül megtehetik, mivel Vettel feladta a futamot.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!