McLaren Honda's Spanish driver Fernando Alonso leaves the pits during the third practice session at the Circuit de Catalunya on May 14, 2015 in Montmelo on the outskirts of Barcelona ahead of the Spanish Formula One Grand Prix. / AFP PHOTO / JOSEP LAGO
Vágólapra másolva!
Eltűnnek a fejlesztéseket korlátozó zsetonok az F1-ből, és a Hondánál azon gondolkodnak, hogy új alapokra helyezik az erőforrásukat. A Mercedes ötletét vehetik át.
Másfél éve tért vissza hivatalosan az F1-be a Honda a McLaren motorszállítójaként, de a tavalyi csúfos kudarc után az idén is csupán a középmezőnyig jutnak. A japánok a többieknél jóval kompaktabb erőforrást építettek, ezzel segítették, hogy a wokingiak autója aerodinamikai szempontból is hatékony lehessen, de a teljesítmény szempontjából nem vált be az ötlet, hogy a turbót és a kompresszort a V alakban elhelyezett hengerek közé tervezték.
A Hondánál eddig úgy gondolták, hogy a hátrányokat ellensúlyozzák a kialakítás előnyei, jövőre viszont jelentősen megváltoznak az autóépítés szabályai, és eltörlik a költségek kordában tartását segítő zsetonrendszert is, így a gyártók szinte korlátlanul fejleszthetik az erőforrásaikat, csupán azok bevetésekor kell majd figyelembe venniük a büntetlenül használható részegységek számát.
A japán gyártónál felmerült, hogy a 2017-es szabályok még inkább kedvezhetnek a Mercedes által kitalált elrendezésnek, és érdemesebb a turbót és a kompresszort a motor két oldalára elhelyezni. Juszuke Haszegawa, a Honda F1-es programjának vezetője a Motorsport.com-nak elmondta, a következő szezonra „bármit” megváltoztathatnak.
Nem döntöttünk még az elrendezésről és a pontos specifikációról, de jobb, ha tervezés kérdését nyitva hagyjuk.”
Haszegawa megerősítette, hogy „természetesen lehetséges” egy teljesen új erőforrás megtervezése is. „Mindent szeretnénk megtenni, hogy javíthassunk a motorunkon” – jelentette ki, és elismerte, hogy hamarosan döntést kell hozniuk. „Szeptember, október környékén minden csapat le akarja zárni a tervezést, de ez számunkra ez kemény kihívás.” Az Auto Motor und Sport úgy tudja,
a Belga Nagydíjig a Honda az összes idei zsetonját elkölti.
A Honda az egyetlen gyártó, ami a szezon kezdete óta nem változtatott az erőforrásán, de Haszegawa elmondta, hogy a háttérben már sorakoznak az újítások, a zsetonok felhasználásáról viszont még nem döntöttek. Várhatóan Kanadában vetik be az első újításokat, mert Fernando Alonso és Jenson Button számára akkor lesz esedékes új egységek beépítése, és kenőanyag-beszállítójuk is akkorra készülhet el az új üzemanyagokkal.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!