Räikkönen beférkőzött a Mercedesek közé délután
2016. május 13. 13:53
A Mercedes elvette az 1. helyet a Ferraritól a Spanyol Nagydíj délutáni edzésén, Nico Rosberg 254 ezreddel előzte meg Kimi Räikkönent. Őket jelentősebb lemaradással követte Lewis Hamilton és Sebastian Vettel, akik nem vezettek hibátlanul: a brit ugyan forgalomba ütközött az utolsó szektorban, de amúgy sem rakott össze tökéletes kört, a német pedig csak második nekifutásra tudta teljesíteni a lágy gumis sprintet, mert elsőre megcsúszott az egyik kanyarnál.
A Ferrari hátránya nem tűnik reménytelennek, arra ugyanakkor nem lehetnek büszkék, hogy
az üzemanyagrendszer meghibásodása rövid időre a garázsba küldte Räikkönent
az edzés közepén. A finn „csekély” problémának nevezte a gikszert.
A Mercedes-Ferrari vegyes négyese mögött némi meglepetésre Carlos Sainz végzett a Toro Rossóval, aki az elsők között kapta meg a lágy abroncsokat, majd Daniel Ricciardo következett. A másik Red Bullt vezető Max Verstappen csupán szűk két tizeddel kapott ki rutinos új csapattársától,
de kettejük közé, a 7. helyre kisebb bravúrral beférkőzött Fernando Alonso a McLarennel.
A legjobb tíz sorrendjét a Force India párosa egészítette ki.
Elképzelhető, hogy a Williamsek megint altattak, mert Valtteri Bottas lemaradása másfél másodperc volt Räikkönentől, Felipe Massa 16. helye viszont egész biztos nem mérvadó: amikor a legjobb állapotában támadhatott a lágy gumikkal, az autója beriszált a gyors 9-es kanyarban, és utána elvette a gázról a lábát.
Räikkönenen kívül másokat is sújtottak műszaki gondok: Esteban Gutiérrez csupán 9 kört tudott megtenni elektronikai hiba miatt, míg Jenson Button alatt egyszer lerobbant a McLaren a bokszutcában.
A renault-s Jolyon Palmer egy balhátsó defekt miatt veszített sok időt – a gumija a célegyenes végén durrant szét a tréning elején, egyelőre ismeretlen okból. A brit csak az utolsó negyedórában tudott visszatérni a pályára, és amíg a defekt után leparkolt autóját elszállították a bukótérből, néhány percre meg is kellett szakítani az edzést.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük kedves Olvasóinkat a második barcelonai edzésről készített tudósításunkban! A Spanyol Nagydíjat a Ferrarik kezdték az élen, de ehhez a lágy gumikra volt szükségük. A Mercedesek még nem vetették be.
Szokás szerint rugdossa egy kicsit a lasztit a délelőtt a 3. helyen végző Mercedes-pilóta. A levegő 20, az aszfalt 38 fokos a barcelonai pályán.
A Mercedes csak egy darabot tudott legyártani a legfrissebb fejlesztéséből, amivel remélhetőleg végleg kikúrálják az egység betegségét, és ezt érthető okokból Hamilton kapta meg. A britet az MGU-H tette taccsra az előző két időmérőn, és most már a negyedik egységet kapta meg idén - a hatodikért már büntetés jár.
E két csapat készült talán a legjelentősebb újításokkal, az autójuk majd' egészén változtattak az első négy futamhoz képest. A Sauber bevallottan nem hozott újításokat, de a többi istálló szintén új fejlesztésekkel készült a Spanyol Nagydíjra - ezek hatását ezen az edzésén tudják igazán jól vizsgálni.
Haryanto hajtott elsőként pályára, szép sorban követik a többiek. Verstappen Red Bullján még nincsenek kerekek, a holland egyelőre nem vág neki az ellenőrző körnek.
Igaz, egyelőre csak három versenyző közül (Nasr és Haryanto jegyzett eddig kört rajta kívül). A francia pilóta a kemény gumikon futott 1:28.595-öt - ő egyike azoknak, akinek két szettje is van belőle a hétvégére. A többség a közepes keveréken köröz.
A gyors 9-es kanyarnál futott ki az aszfaltozott bukótérbe. Jelenleg Räikkönen vezet Bottas, Sainz és Kvjat előtt.
1000 dollárt az FIA kasszájába, amiért a németet 91,8 km/ó-val lekapták a bokszutcában. Vettel 2 tizedet vert közben Räikkönenre, 1:26.306-tal áll az élen.
A 30-as számú kocsival sok a baj ma: délelőtt a tesztpilóta Esteban Ocón műszaki hiba miatt alig tudott menni vele, most pedig Palmer kapott bal hátsó defektet a célegyenes végén. A bukótérben gond nélkül megállt, VSC-fázis lépett érvénybe.
Az óra pörög tovább, amíg a Renault-t elszállítják tréleren a bukótérből. Kínában már láthattunk néhány aggasztónak tűnő defektet, de kiderült, hogy ott a törmelék, illetve hibás felnik okozták őket.
Név szerint Hamilton, Alonso, Button, Massa, Ricciardo, Verstappen áll mért kör nélkül. A defektet szenvedő Palmer 1:29.175-nél járt, amivel e pillanatban 12.
Folytatódhat az edzés, Ricciardo vezetésével veszi újra birtokba a pályát a mezőny. Vettel kivételével pont azok aktivizálták magukat, akiknek még nincs mért körük.
Palmer a csapatvezetőkkel beszélget, a szerelők most vizsgálják, hogy mi okozta a defektet. "Kicsit furának éreztem az autót. Valami nem bírta a strapát hátul a bal oldalon, ennyit tudok" - nyilatkozta a Sky Sportsnak.
1:24.176-os ideje viszont még elmarad a délelőtti legjobbjától. A Toro Rossók szintén átváltottak a legpuhább keverékre, Sainz a 2., Kvjat a 8. helyet foglalja el.
"Szerencse, hogy a bokszutcában történt" - mondja rádión a brit, aki az utolsó métereket a szerelők segítségével tette meg a garázsig.
Egyelőre jobban meg van tankolva a Williams, erről árulkodik, hogy a finn 1,5 másodperccel lassabb Räikkönennél. A 2. Sainz, a 3. Hamilton.
Gyarapodnak a lágy gumis idők: Grosjean bejött az 5. helyre (1.25.899). Massa is sprintelt egyet a sárga Pirelliken, de megcsúszott a 9-es kanyarnál, s mivel a kört kocogva zárta, nem javított.
Sisakkal a fején vált szót a kollégáival. Vajon az ő autójában is gondot okozhat az, ami pár perce tönkrement Buttonnál?
A legtöbb versenyző gyorskörét mutathatja a kamera, mert nem sokan csinálják egyszerre: most Vettel vág neki a sajátjának. Lehet, hogy a piros zászlós megszakítás megbolygatta kicsit a csapatok programját.
A technikai szakíró, Craig Scarborough azt írja, az első nyomórudakat cserélik Hamilton Mercedesén, ami elég szokatlan.
Érdekes, hogy Räikkönen 841 ezreddel előzi meg a 2. helyre feljövő Vettelt. Vajon a pálya lassult délelőtt óta? Ricciardo Sainzot sem tudta megelőzni.
Sötét ponyvával takarták le Palmer defektes Renault-jának a hátulját, most tolják be a garázsba. Hülkenberg a 6. helyet foglalta el Verstappen mögött a lágy gumikkal.
Nem sokkal, 254 ezreddel előzte meg Räikkönent. A vb-éllovas Vettel délelőtti idejénél is jobbat ment, bár csupán 29 ezreddel.
Rosberg, Räikkönen, Vettel, Sainz, Ricciardo, Verstappen, Pérez, Hülkenberg, Hamilton, Bottas. A Red Bullok között szűk 2 tized, a Force Indiák között szűk 2 század a különbség.
Vége a szerviznek, jön ő is a lágy gumis sprintre. Alonso a 6. pozícióba ugrott fel, Verstappent és a Force Indiákat megelőzve.
A finn versenyzőnek vissza kell térnie a bokszba, mert a Ferrari hibát fedezett fel az üzemanyagrendszerben. Lehet, hogy szivárog valami, mindenesetre a felsővezetői nyomás alatt lévő csapatnál nem lehetnek büszkék az újabb problémára.
Rosberg és Räikkönen mögé sorolt be a tabellán, csapattársától 7 tized a hátránya. Most megélénkült a forgalom.
Räikkönennek még nem kell elkezdeni pakolni, mert a Ferrari talán újra pályára tudja küldeni. Úgy tűnik, most az adatokat bogarászva próbálnak rájönni a hiba okára, mert a szerelők nem estek neki az autónak.
A Williamsek és Sainz a lágy abroncsokon, Kvjat a közepeseken vágott neki egynek.
Olyannyira, hogy a közeli felvételeken látható, hogy szemcsésednek is a gyors kanyarok erőhatásától. Érdekesség, hogy a Red Bull első szárnyán és oldaldobozán áramlásjelző festék van - ilyesmi általában inkább az első edzésen szokott előfordulni.
A mexikói pilóta autójával elektronikai probléma van, a Haas ezt próbálja kijavítani. Button viszont pályára tudott hajtani a meghibásodás után.
Sisakban várja, hogy korábbi defektje után újra vezethessen, és ne vesszen kárba a napja. Grosjean közben rádión megint nagyon nehéznek titulálta az autója vezetését.
Ő csak most tudott kijönni a lágy gumikkal: Bottas és Grosjean közé ékelődve a 12. helyet kaparintotta meg. Az előbb Magnussen elfékezte magát a hátsó egyenes végén, pont Rosberg előtt.
Ez a sorrend alakult ki a lágy gumikon: Rosberg, Räikkönen, Hamiltonm, Vettel, Sainz, Ricciardo, Alonso, Verstappen, Pérez, Hülkenberg.
Negyedórával az edzés vége előtt folytathatja a munkát, egyelőre egyik lágy gumija sem robbant szét.
Az újra pályán tartózkodó Räikkönen azt jelenti, hogy a 4-es kanyarban már szemerkél. S valóban, a képernyőn látszik, hogy egyre több a sötét felhő a Circuit de Catalunya környékén. Az aszfalt 36 fokra hűlt, korábban 42 is volt a hőmérséklete.
Persze nem volt komoly birkózás, Hamilton elegánsan félrehúzódott csapattársa előtt. Rosberg 12 kör óta nyúzza a lágy gumikat.
Többek között Alonso és Massa is ezt a keveréket használja most. Még 7 perc van hátra.
Percek óta a garázsban ülve vár, valószínűleg felmerült valamilyen kisebb probléma a Toro Rossónál.
A balelsőt fékezte el az 5-ös kanyarba beesve, talán még használható állapotban maradt az utolsó percekre. Ezeket már Rosberg is a közepes keveréken teljesíti.
Esőnek egyelőre nincs nyoma, de ha lesz, holnapra lemoshatja a gumit az aszfaltról, rontva a tapadást.
Lobog a kockás zászló, ennyi volt mára. Az edzést Rosberg zárta az élen 254 ezreddel megelőzve Räikkönent, majd Hamilton és Vettel következik. Köszönjük a figyelmet, hamarosan bővítjük a cikket az összefoglalóval, később pedig jelentkezünk szokásos elemzésünkkel!