Scuderia Ferrari's German driver Sebastian Vettel steers his car during the qualifying session of the Formula One Russian Grand Prix at the Sochi Autodrom circuit on April 30, 2016. / AFP PHOTO / ALEXANDER NEMENOV
Vágólapra másolva!
Christian Horner elismerően nyilatkozott motorszállítójuk munkájáról, úgy véli, az új fejlesztéseknek köszönhetően kihívói lehetnek a Ferrarinak, és a Mercedes mögött is csökken a hátrányuk.
Sikeres tesztet teljesített a Red Bull és a Renault is Barcelonában, ami a szokásosnál is nagyobb jelentőségű, hiszen a francia autógyártó mindkét istálló számára továbbfejlesztett motort adott, ami a teljesítmény és a megbízhatóság szempontjából is jól vizsgázott. A tavalyi heves kritikák után még Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is elismerően nyilatkozott.
„Le a kalappal a TAG Heuer motorpartnereink előtt, akik remek munkát végeztek, és előrelépést értek el” – dicsérte rejtjelezve a Renault-t, ami az óragyártó márkaneve alatt ugyanazt a motort szállítja a csapatnak, mint a saját gyári istállójának.
„Figyelembe véve, hogy milyen újítások várhatók a következő versenyekre, jó okunk van az optimizmusra. Ha megkapjuk, amit ígérnek, és így legalább a Ferrarik ellen lehet esélyünk minden hétvégén, akkor remélhetőleg bizonyos pályákon a Mercedesekkel szemben is csökkenthetjük a hátrányunkat” – vélte Horner.
A Red Bull meglepően jól kezdte a szezont, Daniel Ricciardo a szezon első három futamán a 4. helyen ért célba, az azóta kirúgott Danyiil Kvjat pedig dobogós helyet szerzett Sanghajban, ahol már az időmérőn is a Ferrarik előtt végeztek. Szocsiban Kvjat felelőtlensége miatt nulla ponttal zártak, Barcelonába viszont ismét legyőzték az olaszokat az időmérőn, a Mercedesek balesete után pedig meglepetésre Max Verstappen nyerte meg a versenyt.
„Daniel 0,65 másodpercen belül zárt az időmérőn Lewis Hamiltonhoz képest, ami szerintem a legközelebbi, amit bárki fel tud mutatni az elmúlt 12 hónap során” – utalt Horner a Spanyol Nagydíj időmérőjére. „Egy olyan pályán, mint Barcelona, ez nagyon biztató.
Ha találunk még néhány tizedet az erőforrás terén, azt mindenképpen hálásan fogadjuk.”
A becslések szerint az új Renault erőforrás egy átlagos pályán akár fél másodpercet is jelenthet, és elképzelhető, hogy a tervezettnél korábban, Monacóban bevetik, de a Motorsport.com úgy tudja, hogy mindkét csapattól csak 1-1 autó kaphatja meg az új változatot, mert még nem sikerült eleget gyártani. „Ha van lehetőség arra, hogy még versenyképesebbek legyünk Monacóban, természetesen szeretnénk élni vele, de ezt a renault-s srácoknak kell eldönteniük” – vélte Horner.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!