A Red Bull tehetséggondozó programjának könyörtelenségét legutóbb Danyiil Kvjat volt kénytelen megtapasztalni, aki még szerencsésnek mondhatta magát, hogy nem kirúgták, hanem csak a Toro Rossóhoz száműzték az Orosz Nagydíj után. A helyére a mindössze 18 éves Max Verstappent léptették elő – ez is merész húzás volt, ráadásul a fiatal versenyző számára kockázatos is, mert fennállt a veszélye, hogy kiderül: túl korán dobták bele a mély vízbe.
Verstappen erre ugyan rácáfolt, amikor némi szerencsével rögtön megnyerte a Red Bullnál töltött első futamát, a Spanyol Nagydíjat, Kvjat viszont megállapította, hogy a
Forma-1 nem csak a pályán történtekről szól."
„Sokminden zajlik a színfalak mögött, ezekről azonban most nem akarok beszélni. Inkább megtartom őket magamnak" – tette hozzá sejtelmesen. „Megint megtanultam valamit, és nagyon jó a memóriám. Emlékezni fogok erre a döntésükre."
A Renault Sport ügyvezető igazgatója, Cyril Abiteboul szerint ugyanakkor
a Red Bull lépéseiben nem a kíméletlenséget, hanem a célszerűséget kell látni,
és a cég sikerorientált szemléletéből mások is tanulhatnának. „Egyszerűen bámulatos" – mondta Abiteboul az Autosport szerint, hozzátéve, hogy Verstappen győzelmén nem lepődtek meg. „Tavaly, amikor még a Toro Rossónál versenyzett, dolgoztunk vele együtt, és rendkívül jó benyomást tett ránk."
„Ám ennél is mélyebb benyomást tesz ránk a Red Bull stratégiája, konkrétan az a képességük, hogy a legvégső határokig is képesek elmenni a céljaik elérése érdekében.
Azért, hogy ők legyenek a legjobbak, megtesznek bármit, nem érdekli őket, mit gondolnak róluk mások."
„Sok kritikát kaptak, de végül adtak egy fontos leckét a Forma-1-nek. Ezt mi is meg fogjuk tanulni, hogy a magunk javára fordíthassuk."
Hogy Abiteboul konkrétan céloz-e valamire, az nem világos, de az elmúlt hetekben már a Renault versenyzőinek, pontosabban Jolyon Palmernek a jövőjéről is lábra kaptak nyugtalanító híresztelések. Május elején arról kezdtek pletykálni, hogy lecserélhetik őt a csapat tesztpilótájára, Esteban Oconra, bár Palmer – aki az első öt futamon nem szerzett pontot – azt állította, a menedzsment biztosította arról, hogy megtarthatja az állását.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!