Williams Martini Racing's Brazilian driver Felipe Massa drives during the first practice session at the Circuit de Catalunya on May 13, 2016 in Montmelo on the outskirts of Barcelona ahead of the Spanish Formula One Grand Prix / AFP PHOTO / JOSEP LAGO
Vágólapra másolva!
A brazil szerint sok munka vár a csapatra Barcelonában, ha ütőképesek akarnak lenni, és akkor talán felvehetik a harcot a Red Bull-lal. Bottas és Rob Smedley ugyanakkor nem érzi annyira vészesnek a helyzetüket.
A Williams versenyzői közül Valtteri Bottas a 11., Felipe Massa a 16. helyet szerezte meg a Spanyol Nagydíj délutáni edzésén, ami a csapat pénteki hagyományait ismerve megszokottnak mondható. A pályáról többször kicsúszó brazil versenyző ugyanakkor elismerte, hogy ezúttal nincs megelégedve azzal, ahogy a hétvégéjük indult.
"Az oroszországi péntekhez képest most nem vagyok annyira elégedett."
Sok munka áll előttünk, hogy ütőképessé tegyük az autót holnapra"
- jelentette ki. "Arra számítok, hogy versenyképesek leszünk, és talán felvehetjük a harcot a Red Bull-lal. Ez nem lesz egyszerű, mert az autójuk nagyon jó ezen a pályán."
Massa az első lágy gumis sprintjekor kicsúszott a gyors 9-es kanyarnál, ezért a tabellán elfoglalt pozíciója nem teljesen mérvadó. "Teljesen lecsúsztam a pályáról. Nem a legelső kísérletemmel futottam meg a legjobb köröm, hanem a másodikkal, és ilyenkor legalább 5-6 tizedet vesztünk az első próbálkozáshoz képest" - mondta. Mindazonáltal, ha nincs az említett hátránya, akkor is legfeljebb Bottas környékén, a legjobb tízen kívül végezhetett volna a tabellán.
Finn csapattársa ugyanakkor nem tűnt annyira borúlátónak. "Biztos vagyok benne, hogy holnap jobbak leszünk a mai eredményekhez képest. Van még pár dolog a tarsolyunkban az időmérőre" - mondta Bottas.
A Williams teljesítményért felelős mérnöke, Rob Smedley úgy vélte, hogy bár a hosszú etapjaik nem voltak tökéletesek, alapvetően elfogadhatónak tartja őket, és inkább alacsonyabb üzemanyagszinttel nehezebb a beállítások optimalizálása.
Az FW38 balansza főleg az utolsó szektorban okozott problémát a pilótáknak.
"Az első edzésen kicsit erősebbek voltunk, mint a másodikon, ezért tanulmányoznunk kell a kettő közt végrehajtott módosításokat, és megállapítani, hogy volt-e hatásuk a visszaesésre" - tette hozzá Smedley.
A csapat Oroszországban eddigi legjobb 2016-os eredményét jegyezte, de a lendületes kanyarokkal teletűzdelt, hatékony aerodinamikát követelő barcelonai pálya papíron nem a legkedvezőbb számukra.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!