Nico Rosberg oldalára billent a mérleg nyelve a Mercedesnél a 2016-os szezon első négy futama során, mivel a német pilóta az idén eddig minden alkalommal nyerni tudott, míg Lewis Hamiltonnak balesetei, műszaki hibái és figyelmeztetései is voltak már. A közönség egy része összeesküvést sejtett, de ezt a Mercedes és Hamilton is levélben cáfolta, a brit pilóta viszont azt mondta, továbbra sem érti, hogy miért kapott az idei szezon előtt új szerelőket.
„Erre a kérdésre nincs válaszom” – ismerte el a Sky Sportsnak, holott a Mercedes már a szezon előtt megmondta, hogy a klikkesedést próbálták elkerülni a szerelőcsapatok összetételének megváltoztatásával, és szakértők is kiálltak a döntés mellett. „Szerintem jól összecsiszolódtunk, de el kell mondanom, hogy azzal is nagyon boldog vagyok, ahogy most állnak a dolgok, hiszen remek srácokkal dolgozom.”
Az elszigetelődés problémájára maga Hamilton is utalt, amikor azt mondta, hogy „kötelék” alakult ki közte és a vele régóta együtt dolgozó szerelők között. „Nehéz ezt elmagyarázni, de olyanok, mintha a bajtársaim lennének, ők az én osztagom” – fogalmazott. „Nagyon sok hullámhegyet és völgyet megjártunk együtt. Eleinte nehéz volt (az elválás), de
most azt tapasztalom, hogy az új srácok is pont annyira lelkesek, és elkötelezettek a győzelem mellett.”
Hamilton az FIA pénteki sajtótájékoztatóján is leszögezte, hogy „a szerelőknek semmi közük sincs a problémáinkhoz”, és reméli, hogy kivette már eléggé a részét a balszerencséből. A Sky Sportsnak viszont azt mondta, hogy a „a csapat megmagyarázta a hibákat és az elhárításukra tett erőfeszítéseket”, azonban hozzátette: „Még nem oldották meg őket, de ez folyamatban van. Remélhetőleg a hétvégén már nem merülnek fel, de lehet, hogy nem ez lesz a helyzet.”
A világbajnoki címvédő elsőként kapta meg a Mercedes továbbfejlesztett MGU-H egységét, amitől az eddigi, egyébként csak az ő autóján jelentkező műszaki problémák megszűnését várják. Hamilton azonban már a negyedik MGU-H-nál jár a büntetés nélkül engedélyezett ötből, és az egész erőforrás terén eggyel kevesebbel gazdálkodhat, mint Rosberg, így aligha teljesítheti a szezon hátralévő részét rajtbüntetés nélkül. „Ez van, semmi értelme aggódni emiatt” – közölte.
Kevesebb motorom maradt, mint Nicónak, azzal kell gazdálkodnom, ami a rendelkezésemre áll.
Nagy hegyet kell megmásznom, de rajongok a kihívásokért, és ez izgalommal tölt el.” A háromszoros világbajnok a Szocsiban neki kiosztott második figyelmeztetés láttán viszont egyáltalán nem volt lelkes, és „röhejesnek” nevezte azt.
Hamiltont azért rótták meg, mert nem a kijelölt ponton tért vissza a pályára, miután az időmérőn átvágta a 2-es kanyart, így ha még egyszer vét a szabályok ellen, tízhelyes rajtbüntetéssel sújtják.
Úgy voltam ezzel, hogy ha meg akarnak büntetni, szabjanak ki pénzbírságot, és az összeget ajánlják fel egy közlekedésbiztonsági kampánynak,
úgy legalább valami jót is tennének” – kritizálta a sportfelügyelőket. „Így viszont, hogy még egy figyelmeztetés, és tízhelyes rajtbüntetést kapok, ennek nincs semmi értelme. Bármennyi pénzbírságot adhattak volna, és azt egy nemes célra használhatták volna.”
A fentiek ismeretében Rosberg 43 pontos előnye még stabilabbnak tűnik, de a német pilóta szerint „nem nehéz két lábbal a földön járni, hiszen csak rá kell nézni a valóságra.” Rosberg ismét kijelentette, hogy
Lewis még mindig ugyanaz, aki az elmúlt két év során volt, ugyanolyan gyors, és ugyanolyan nehéz legyőzni őt.”
Rosberg ismét felhívta a figyelmet arra, hogy „még nagyon-nagyon hosszú út áll előttünk”, és úgy véli, „nem tenne jót számomra, ha hét hónappal előre gondolkodnék. Az a leghelyesebb, ha megpróbálok nyerni Barcelonában. Ez a fő célom, a barcelonai győzelem. Így szeretek hozzáállni a dolgokhoz, nekem ez vált be a legjobban.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!