Meghátrált az FIA a sisakfóliák ügyében
Origo
2016. május 27. 10:50
Monte Carlo, Monaco.
Thursday 26 May 2016.
Felipe Massa, Williams Martini Racing, sporting his special helmet livery.
Photo: Glenn Dunbar/Williams
ref: Digital Image _89P1093
Monacóban tetőzött az időmérős fiaskó árnyékában maradt, de nem kevésbé kínos ügy, amelynek részeként bizonyos csapatok panasza után az FIA be akarta tartatni a szabályt, amely szerint a pilóták nem dobhatják el a pályán az elkoszolódott sisakfóliáikat.
Tavaly Fernando Alonso autójának hűtőnyílásait kétszer is eltömítették a pályán hagyott fóliák, ezért Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója megpróbált véget vetni ennek. Először arra akarta rávenni a versenyzőket, hogy a pilótafülkében tárolják az összegyűlt szemetet, de nem tudják hova tenni az egyébként tűzveszélyes fóliákat.
Whiting ezután úgy döntött, futamonként maximum két fólia eldobását engedélyezi. A pilóták ennél sokkal többet szoktak használni, ezért patthelyzet alakult ki, amit Danyiil Kvjat „óvodásnak” nevezett a versenyzői eligazítás után, és figyelmeztetett arra, hogy nagyon veszélyes a látást súlyosan rontó, koszos sisakrostéllyal versenyezni. A pilóták végül meggyőzték a rutinos versenyigazgatót, hogy lépjen túl ezen a kérdésen.
„A versenyzőkkel való egyeztetések után úgy döntöttem, hogy veszélyesebb számukra, ha megpróbálják a pilótafülkében tartani a letépett fóliákat, mintha azok a pályán lennének. A legjobb, ha a józanész szerint járunk el, és megkérjük a versenyzőket, hogy a fóliák felhasználását az abszolút minimumra csökkentsék, figyelembe véve, hogy ez számos tényezőtől függ. Ennek következtében
nem szándékozunk jelentést tenni, ha bármelyik versenyző eldob egy fóliát a pályán vagy a bokszutcában.”
Az FIA egy másik, szintén kardinális ügyben is visszavonulót fújt a hétvégén, ugyanis lazítottak a sisakfestések megváltoztatását akadályozó szabályozáson. A 2015-ös szezon kezdete óta az első és az utolsó verseny között érdemben tilos változtatni a versenyzők sisakjainak színösszeállításain, de miután több pilóta is kisebb-nagyobb módosításokkal érkezett a Monacói Nagydíj tiszteletére, a szövetség évi egy módosítást engedélyezett.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!